Din seria “cu ce îți ocupi timpul prin casă de două săptămâni?” deja, astăzi vorbim despre Call of Duty: Warzone, cel mai recent battle royale lansat în lumea jocurilor video de pe PlayStation 4, Xbox One și PC. Jocul a fost dezvoltat de Infinity Ward și Raven Software, și publicat de către Activision pe 10 martie 2020, ca DLC pentru Call of Duty: Modern Warfare, lansat in octombrie anul trecut. Asta înseamnă că vei avea nevoie de 100GB liberi, cel puțin pe PS4, chiar dacă Warzone are mai puțin de 15GB.
Despre CoD: Modern Warfare am scris la două săptâmâni de la lansare, după câștigarea trofeului de platină și încă îmi mențin părerea. Este singurul joc la ora actuală care poate oferi o experiență curată de realistic tactical shooter pe PlayStation 4. Battlefield V este departe de asta, însă este cel mai bun first-person shooter atm, cu o dinamică superbă, Ghost Recon testează noi teritorii descoperite de Ubisoft cu Division însă nu pare o direcție foarte fericită, iar Rainbow Six a cam plecat de ceva vreme din zona de realism.
Call of Duty: Modern Warfare
Developer: Infinity Ward
Publisher: Activision
Data lansării: 25 octombrie 2018
PlayStation Store: Call of Duty: Modern Warfare
IMDB: Call of Duty: Modern Warfare (2019)
Soundtrack: Call of Duty: Modern Warfare
Lista trofeelor: Call of Duty: Modern Warfare
Time to Platinum: 10-15h
—
Call of Duty: Warzone
Ca să ne auducem toti la zi cu terminologia, battle royale la CoD: Warzone înseamnă 150 de playeri (oameni) pe o singură hartă, scopul jocului fiind acela de a rămâne în viață până la final. Este o luptă de supraviețuire cu un setup militar și foarte multe elemente tactice. Se poate juca și în echipe cu alți prieteni (50 echipe de maxim 3 oameni), însă, mai mult decât atât, jocul este și cross-platform, ceea ce înseamnă că nu contează platforma de pe care jucați, important este să fiți prieteni prin Activision, pentru matchmaking.
Am surprins în clipul de mai jos un minut dintr-un meci. Nu e tot timpul așa, însă acțiunea este destul de reprezentativă pentru contactele foarte intense și, de obicei, destul de scurte cu inamicul. Am tăiat aproximativ 30 de secunde din clip (se și vede momentul, la cutia cu resurse) și, ca notă suplimentară, cei 3 inamici făceau parte din două echipe diferite, fiind ultimii rămași în viață.
Warzone a înregistrat 6 milioane de jucători în primele 24 de ore de la lansare și a sărit de 15 milioane după încă două zile. La 10 zile de la lansare Activision raporta 30 de milioane de playeri, CoD: Warfare bătând astfel viteza de adopție a Apex Legends.
Acum, eu nu îl pot compara cu Apex sau Fortnite, însă cu Firestorm (Battlefield V) da. Și doar jucându-le pe ambele îți dai seama cât de mișto a fost gândit Warzone. A ieșit un joc foarte bine echilibrat, cu o grafică extraordinară și un pace perfect pentru a avea timp de loot (a strânge resurse), de contracte (pentru intel sau resurse), însă și de mișcări tactice în teritoriu.
Altfel spus, este un fel de PUBG, însă cu o grafică și un control net superioare. 🙂
L-am jucat destul de mult peste weekenduri, am și câștigat un meci, iar cateva zeci de jocuri le-am terminat în top 5 și top 10. Nu este un joc foarte dificil de învățat, learning curve-ul este muuuult mai mic decât la R6S de exemplu, și chiar mai mic decât la Battlefield V.
Îl recomand, este gratuit și are deja o bază foarte mare de jucători.
Mai multe clipuri voi publica pe pagina de Facebook.
Îl are cineva? Cum vi se pare?
PS. Pentru a mai păstra din surprize, nu am spus nimic de Plunder, un nou mod de battle-royale inclus în Warzone, care îți va aduce aminte cu siguranță de… ta daaaaaa… Battlefield Hardline(!), iar mie de faptul că nu aș mai avea nevoie decât de vreo 20 de ore pentru a-l platina și pe acela.
Și nimic despre Gulag… 🙂