Aseară a avut loc evenimentul cu numărul 3 din seria #InfluencerMarkerketing în România de pe Clubhouse, evenimente organizate în fiecare miercuri, de la 19:30 (urmărește clubul Cefaci Online pentru a primi notificări din partea aplicației când o camera este creată).
👉 Dacă ai cont pe Clubhouse, te rog să completezi chestionarul Clubhouse România Survey 2021, pentru a putea oferi public și gratuit un profil al utilizatorului de Clubhouse din România
Au fost abordate două teme, Live Stream Shopping cu Mihai Drăgan și NFT – non-fungible token cu un mix format din Mih Lovin și Sebastian Cochinescu, potrivit pentru o primă dezbatere despre un fenomen care a apărut de nicăieri și poartă multe acronime. 🙂
📈 Evenimentul a avut un peak de 100 max listeners dintr-un total de 361 listeners, pe o durată de 1h și 35 minute. Total time listened raportat a fost de 113h 35m cu o medie de 18m – avg. time listened. Datele pot fi accesate public aici. Am să revin cu un articol dedicat pe tema măsurării activității din roomurile de pe Clubhouse.
- Mihai Drăgan, COO OVEIT (linkedin),
👋 Clubhouse: https://clubber.one/@mikedragan- Mih Lovin, Creative Partner L2 Agency (linkedin),
👋 Clubhouse: https://clubber.one/@mihlovin- Sebastian Cochinescu, CEO TailPath.com (linkedin),
👋 Clubhouse: https://clubber.one/@cochinescu- Ioana Anescu, Director General IAB România (linkedin),
👋 Clubhouse: https://clubber.one/@ioanaabe- Andreea Lupu, Strategy & Innovation Director at Starcom (linkedin),
👋 Clubhouse: https://clubber.one/@andreealupu- Host – Costin Cocioabă – https://clubber.one/@costinro
Am păstrat, ca de obicei, nouă idei cu care am rămas la finalul roomului, care a avut ca focus al discuțiilor modalități de monetizare pentru influenceri, cu ajutorul tehnologiilor amintite.
- Live Stream Shopping este un concept aflat încă într-un early stage. Se joacă cu el două piețe, cea din China – commercial based – și cea din USA – advertising based -, însă din aprilie 2021 vom începe să vedem soluții implementate și în cadrul magazinelor online din România prin OVEIT.
- Sistemul este asemănător teleshopping-ului, diferența făcând-o mecanismele digitale prin intermediul cărora vizitatorii pot cumpăra produsele prezentate în timpul acestor sesiuni live, fie că vorbim despre landing page de produse, ori soluții tehnice aplicabile playerului. (eg. amazon live, aliexpress live)
- Practic se naște o nouă meserie / categorie de influencer. Brandurile au bugete, însă întrebarea care este cel mai des adresată este “pe cine punem în fața camerei?”, soluțiile fiind un influencer consacrat, un angajat al magazinului, ori o combinație dintre cele două
- Vor avea succes în zona asta acei influenceri care au avut focus pe crearea unor comunități și nu au fost neapărat conduși pe parcursul carierei de tot felul de vanity metrics. vor conta audiențele compacte care au un nivel mult mai ridicat de încredere în influencer
- NFTs este o soluție de monetizare (delay gratification) a bunurilor digitale (fotos, sound snippets etc) bazată pe blockchain și are același status de eary-stage precum Live Stream Shopping de mai sus. Altfel, NFTs sunt un hype care se va așeza abia în 2-3 ani
- Pentru a avea un punct de plecare, pentru a produce și vinde un NFT ai nevoie de două lucruri:
- un marketplace (eg. opeansea.io – bun pentru a înțelege cum funcționează sistemul)
- un portofel (eg. metamask)
- Momentan, la publicarea unui NFT într-un marketplace vei plăti o taxă – gas fee – , taxă care poate varia în funcție de diferiți parametri printre care și ora la care publici NFT-ul în marketplace. Eg. pentru o fotografie publicată în sistem de Hightest Bid, cu un minim bid de 0.5 ETH și expiration date într-o lună, gas fee-ul a variat între 78 € și 120 € în 30h
- Se preconizează 3 valuri de early adopters ai fenomenului NFT: 1. artiștii, 2. muzicieni (eg. snippets de muzică), și 3. utilități concrete (exemplul dat fiind Nike, de pe finalul lui 2020). Un procent din vânzarea NFTs merge către creatorul inițial
- NFTs nu este de interes pentru marea majoritate și nu rezolvă (cel puțin de moment) problema drepturilor de autor ale pieselor audio, de exemplu, care este o problemă de distribuție și tracking, nu de ownership
Pentru completări avem zona de comentarii de mai jos, altfel vă așteptăm într-o formulă extinsă și miercurea viitoare, de la 19:30, pentru o nouă ediție și oameni care activează în acest domeniu al marketingului cu ajutorul infuencerilor / creatorilor de conținut.
Evenimentele sunt sau vor fi disponibile în secțiunea Evenimente de pe cefaci.online.
👋 Ne auzim!
💡 Vrei să contribui?
Sunt foarte multe teme de discuție din zonele de digital pe care CeFaci.Online le acoperă, teme care nouă ne aduc un plus de cunoștințe de care avem nevoie, iar prin intermediul Clubhouse le putem afla live, de la oameni din ale căror decizii, dar și experiențe profesionale și persoanle, putem învăța. Și pentriu asta am creat #nouă.
Dacă vrei să contribui – ai un room, ori o idee de room recurent pe Clubhouse pe teme din aria de interes a cefaci.online și-ți place și să scrii – și crezi că te putem ajuta și lucra împreună, nu trebuie decât să trimiți un email de intenție la clubhouse@cefaci.online și pornim de acolo. Ori direct pe CH. Mă găsești la 👋 @costinro – https://clubber.one/@costinro
One comment