Facebook a lansat programul de Fundraisers în 2016, după ce milioane de oameni s-au mobilizat în a strânge fonduri pentru ASL Ice Bucket Challange. De atunci, Facebook a realizat și programele de donații pentru zile de naștere, au ajutat oamenii să doneze către cauze personale sau mici business-uri și s-au extins și pe Instagram.
Conform postării lui Zuckerberg, numai în perioada de pandemie, începând de anul trecut, din februarie 2020 și până acum, s-au strâns două miliarde de dolari pentru donații, cu ajutorul instrumentelor puse la dispoziție de către Facebook și Instagram. Media donațiilor este de sub 25 de dolari, dar acestea se adună și împreună fac diferența.
De la începutul creării opțiunii de Fundraising și până acum, Facebook a anunțat că s-au strâns peste 5 miliarde de dolari, sumă la care au contribuit peste 85 de milioane de organizatori și donatori. De asemenea, Facebook vine și cu o serie de mici sfaturi pentru a crea un program de strângere de fonduri de succes:
- Abordare personală – descrie cauza și spune-le oamenilor de ce este importantă pentru tine.
- Descrie acțiunile: explică ceea ce vrei să realizezi cu strângerea de fonduri și fii specific cu impactul pe care donațiile le vor avea. De asemenea, poți face și live-uri și alte postări prin care să fii transparent, acest lucru îi va face pe oameni să le fie mai ușor să doneze.
- Folosește elemente vizuale: Adăugă un cover și postează cât mai mult, astfel încât oamenii să vadă acțiunile realizate în urma strângerii de fonduri.
- Mulțumește: După ce primești donații, mulțumește donatorilor și încurajează-i să distribuie cauza.
* photo by rupixen.com on Unsplash