Facebook testeaza Live Audio Rooms si va concura cu Clubhouse din vara

Posted by

Dacă tot am apărut pe Pagina de Media cu tema din titlu, am zis să detaliez pe blog.

Într-o postare de ieri de pe blogul Facebook, compania a anunțat 3 viitoare secțiuni / updates ale aplicațiilor Facebook și/sau Messenger, care vor aduce experiența audio în ecosistemul rețelei sociale. Este cam prima oară când Facebook întârzie în a implementa trenduri pe val însă, în apărarea lor, să ne gândim doar la update-urile pe care le-au făcut la design (de care încă tragem, există buguri nenumărate) și focusul pe zona de business și monetizare.

Care sunt noutățile, când și în ce secțiuni ale rețelei sociale le vom aștepta implementarea?

Podcasturi

Facebook comunică public faptul că în cadrul rețelei sociale sunt peste 170 de milioane de utilizatori fani ai paginilor de Facebook create în jurul podcasturilor (materiale audio și video publicate pe alte platforme, evident) și peste 35 de milioane de ultizatori membri ai grupurilor de Facebook create în jurul podcasturilor (idem paranteza de mai sus). De asta am spus mai sus că a întârziat, trendul l-au observat intern de multă vreme, cel mai probabil în pandemie a explodat, acum și-l doresc în casă.

Facebook curează, pentru newsfeedul fiecăruia dintre noi, tera de conținut generat de prieteni, branduri și creatori, în fiecare zi. Avem postările de pe profiluri, pagini și grupuri (text, foto, video, live video stream -), dar și stories ale profilurilor, iar peste se adaugă un layer de publicitate la ale cărui butoane stă audiența acestui blog. Prin urmare, mecanismele există, lipsește doar să le aplice și pentru conținutul audio înregistrat și, din câte putem observa în screenshot, podcasturile vor fi disponibile paginilor de Facebook.

And because it’s still hard to discover podcasts you like, we will help you easily find new podcasts and episodes based on your interests, comment on them and recommend them to your friends. And podcast creators will be able to reach and connect with new listeners — all directly within the Facebook app.

sursa

Soundbites

Vorbim despre un nou format. A așteptat – căci furat este overrated pentru Facebook de ani de zile deja 🙂 -, dar a și venit cu ceva nou! Bine, nu neapărat nou, fucționalitățile erau acolo, doar le-au dat o altă formă și le implementează public. Vorbim despre înregistrări audio scurte, care vor umple newsfeedul de anecdote, poezie, momente de inspirație (audio quotes), însă, de ce nu, și triluri în La minor, ori în susur de ape cristaline.

Zona asta mi se pare cea mai interesantă. Dacă formatul short-audio a fost până acum folosit doar utilitar în mesageriile instant (whatsapp, messenger, instagram) – amintește și Faceboook de acest lucru în articol, în perioada care urmează va căpăta un layer creativ de care formatul nu a avut parte parte până acum. Facebook ne dă și ceva exemple pentru a seta așteptările și concluzionează spunând faptul că posibilitățile sunt nelimitate. I couldn’t agree more.

Imagine, comedian Drew Lynch, sharing his short rants and food reviews in ASMR; Lolo Spencer, an accessibility advocate, reciting daily affirmations and her favorite inspirational quotes; Tobe Nwigwe, a visionary and entrepreneur, sharing his “convos with Tobe” about fatherhood and being a first-generation Nigerian American; Molly Burke, a motivational speaker who is blind, recording empowering stories about overcoming adversity; and Josh Sundquist, an author and comedian, using voice effects to augment his impersonations and storytelling.

În perioada următoare, Soundbites va fi disponibil unui grup restrâns de creatori de conținut (tot Pagini), printre care și cei de mai sus. Nu se știe data lansării publice, estimez că va fi în vară.

Live Audio Rooms

Prezența lui Mark Zuckerberg pe Clubhouse în martie (la puțin timp după Elon Musk), a prevestit acest update din partea Faebook. Tind să red că proiectul Live Audio Rooms era început cel mai probabil prin noiembrie – decembrie 2020 (banii mișcă întotdeauna, iar în acea perioadă Clubhouse s-a bucurat atât de o investiție generoasă, cât și de o estimare în aceeași notă), iar MZ a vrut să simtă personal un ecosistem audio live pe care nu avea cum să-l replice intern la magnitudinea la care a ajuns Clubhouse.

Live Audio Rooms va fi testat în perioada care urmează preponderent în cadrul grupurilor de Facebook. Nu m-a suprins. Nu toată lumea e Joe Rogan (sau Micutzu / Buhnici, local) să stea singur și relaxat în fața oricărui invitat (iar acolo vorbim despre alt format), oamenii au nevoie de asocieri, iar acest lucru îl poți observa ușor în roomurile românești de pe Clubhouse. Iar Facebook crede / incurajează același lucru: We believe that audio is a perfect way for communities to engage around topics they care about.

Astfel, conținutul va fi mult mai concentrat și orientat pe subiecte care vor pleca de tematica grupului care va organiza un room / eveniment, ceea ce dă serviciului un start calitativ. Că nu va fi pentru toată lumea, că nu îl vor folosi / nu vor rezista decât o parte dintre grupuri – care se vor organiza rapid cu oameni care într-adevăr au ceva de spus și pot susține un conținut de acest gen -, sunt doar reglaje fine care se vor întâmpla ulterior, iar pentru Facebook nici nu va mai conta neapărat. We are the product.

Dar nu se vor limita doar la Grupuri, room-urile vor exista și pe Paginile unor personalități. Sunt curios dacă le vor arunca pe toate paginile și care va fi adopția dar și dinamica din partea brandurilor. Acolo cred că va deveni interesant pentru noi. 🙂

As part of this initial rollout — and because we know communities aren’t built just in Groups — we’ll also bring Live Audio Rooms to public figures so they can host conversations with other public figures, experts and fans.

Live Audio Rooms va fi public în vară și, în încheiere, aș mai adăuga trei lucruri.

  • un mare plus față de Clunbouse este comunicarea ulterioară care oferă valoare adăugată conținutului extrem de volatil (vezi clip mai jos – sursa), iar Facebook știe și are mecanismele necesare pentru (social media) publishing. Și ne și învață, dacă e nevoie.

    For example, with live audio, creators will be able to turn a live conversation into a podcast for everyone to listen to later. We also want to give creators and fans tools to share the best excerpts from a live audio or podcast and publish them as Soundbites to encourage more discussion.

    Additionally, we’re going to offer captions on all these audio experiences to make them accessible to all. And if you have the sound off or prefer to follow along with text, you will be able to access this universe of content on your terms.

  • mo-ne-ti-za-re. keyword of the year(s).

    When Live Audio Rooms launch, fans will be able to support their favorite creators and public figures through Stars, or donate to causes they care about. Soon after launch, we’ll also offer other monetization models, like the ability to charge for access to a Live Audio Room through a single purchase or a subscription.

    Ba dum tss

  • Clubhouse poate fi pentru mulți (nu neapărat doar, însă preponderent pentru creatori -noi?- de conținut) un teren de joacă, de experiențe, de însușire a unor skilluri noi și testare a unor tehnologii (mixere, microfoane, conectivitate cu diverse alte deviceuri) și a unui mediu nou în fața unei audiențe care amendează rapid sărăcia omului – motivul principal pentru care sunt discuții în spațiul public mioritic despre scăderea audienței pe Clubhouse. Este foarte posibil ca magia să se întâmple cu adevărat pe Facebook. Nu Twitter, nu LinkedIn, nu Clubhouse. Time wil tell.

Și nu se vor opri aici. 🙂

2 comments

Lasă un comentariu:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s