• Share on Google+

… i-am răspuns unei colege, curioasă de ce zâmbesc la monitorul laptopului. Degeaba i-am explicat eu cu ăla mic și negru din Star Wars, cu pătura, cu lumina de la smartphone, ori cu factura la curent.

Oricât de povestitor m-aș crede eu, nu ar fi avut cum să-mi iasă atât de mișto:

Ca și tine, dau skip la reclamele pre-roll, însă asta mi-a atras atenția prin ideea de a te filma folosind un smartphone ca unică sursă de lumină și m-a și amuzat contextul, însă, cumva, nu am reușit să rețin numele produsului sau brandului.

Am reținut însă că are legătura cu Black Friday și ceva rate.

Și, cel mai probabil, cred că am dat skip.

Nu am legat momentul de cardul de credit de la BRD, însă, dacă tot suntem aici, cred că ar fi interesant un studiu care să arate cum reacționează oamenii la adresări care conțin cuvinte precum rată sau dobândă, chiar dacă aceasta din urmă este egală cu zero.

N-am văzut pe nimeni, niciodată, să se ridice voios de la masă și să exclame, ridicând mâinile în aer, în timp ce lasă capul pe spate: « Mamăăăăăăăăăă! Ce chef mi-a venit de niște rate! ». În fine, la cât de mare și de roșu scrie 40 RATE e posibil ca cineva de la BRD chiar să-și dorească asta. 🙂

Revenind, am aflat că este vorba despre BRD după ce, aseară, am dat peste spot în timp ce ascultam un playlist și am așteptat intenționat finalul pentru a o căuta ulterior pe Youtube.

Deep down inside, cred că niciun comunicator nu mai privește Black Friday sau perioadele de sărbători ca un om obișnuit, iar din pantofii unui consumator, nu pot să nu observ cum, ca în fiecare an în perioada aceasta, accentul se pune în continuare pe comunicarea prezenței de Black Friday, decât pe produsele sau servicii.

Și nu înțeleg de ce, la câți bani a băgat eMAG în treaba asta, ani la rând. 🙂

Îmi este foarte greu să cred că mai există, în 2017, vreun suflet care să locuiască urban și să dețină portofel plastificat pe dinăuntru, care să nu asocieze, rapid, Black Friday cu reduceri mari și/sau prețuri mici chiar dacă vede scris BF într-o discuție dintre doi adolescenți pe Facebook și înseamnă altceva.

Publicitatea agresivă de Black Friday din online a făcut ca așteptarea consumatorilor să fie unanimă în ceea ce privește participarea companiilor la toată nebunia asta și nu cred că mai există brand care să-și permită să nu asiste măcar, lăsând impresia că sunt prezente.

Este și cazul exemplului de mai sus, deși nu este neapărat cel mai potrivit din cauza industriei și limbajului care vine la pachet cu aceasta, însă, dacă aș face un exercițiu de imaginație și aș presupune că aș fi putut scrie eu scenariul, prima replică a personajului Cristi nu ar fi fost:

Vino de partea întunericului.
De Black Friday ai 40 de rate fără dobândă.

… ci ar fi fost ceva de genul:

Vino de partea întunericului, Dane*.
Am făcut rost de bani de Black Friday fără să [insert joke here].
Ne luăm [insert o chestie de băieți]

Vindem un rinichi, de exemplu, pentru o trotinetă electrică. 🙂

Ar fi starnit curiozitatea într-o perioadă în care lumea este deja setată pe Black Friday, legând o idee mișto de spot de un produs atât de arid încât îi trebuie o poveste foarte bună în deschidere. Iar 40 de rate fără dobândă nu este nici măcar o poveste, ci soluția unei probleme. Iar când nu ai niciun ban în buzunar, nu-ți arde de probleme.

PS. * Eu l-am botezat Dan. Nu știu cum îl cheamă pe cel de-al doilea personaj.

Photo by NeONBRAND on Unsplash

0 likes
  • 🎁 Studiu: Care sunt magazinele la care românii se gândesc de Black Friday și ce doresc să-și cumpere? – Costin
    Reply
    Author
    🎁 Studiu: Care sunt magazinele la care românii se gândesc de Black Friday și ce doresc să-și cumpere? – Costin

    […] rezultatul acesta a venit la fix, în urma unei speculații personale pe care am considerat-o de bun simț. O altă cifră pe care o găsesc interesantă este că 45% […]