O idee pentru DHL România

Posted by

Am comandat zilele trecute ceva pentru prima data din US. Livrare rapidă, a ajuns la DHL și m-am alovit pentru prima oară de ceea ce înseamnă să comanzi un produs cu origine non-UE. Nu știu câți ca mine au trecut prin mâna DHL România, însă compania nu cred că a primit vreun feedback de la clienți pe tema asta. Și zic asta deoarece sistemul implementat pentru aceste situații este contrar sloganului – Excellence. Simply delivered.

Fii atent cât de simply a fost.

Cum ajunge coletul la DHL România începi și primești sms-uri și emailuri. În primul SMS mi se cerea să le furnizez date personale și descrierea bunurilor către o adresă de email, sms ce a avut ca wingman și un email cu detalii despre fiecare modalitate prin care trebuie să plătesc sau să fac dovada plății datoriei vamale, în funcție de niște criterii. În fine, nu mi-am bătut capul prea mult.

Mă uitam la emailul care conținea și 5 documente atașate, dintre care unul de la Amazon către DHL cu detalii amănunțite despre fiecare produs în parte, și singura variantă normală la cap pe care am găsit-o a fost să le răspund cinstit că habar nu am ce vor de la mine și le-am dat un screenshot de pe Amazon în care se vedea și un Import Fees Depozit, despre care sunt sigur că se știa din momentul în care a preluat DHL pachetul.

Raspunsul a fost că da, nu am nimic de plată, însă aș avea de completat și semnat o declarație pentru ca DHL să poată efectua formalitatea vamală în locul meu. Era unul dintre cele 5 documente din primul email. Deci toată nebunia de până acum s-a rezumat la un .docx. Nu folosesc produse Microsoft, iar documentul de la DHL nu poate fi importat în alt soft deoarece e un doc custom, conține elemente precum căsuțe de bifat și se descentrează în ultimul hal.

Am reușit într-un final să-l trimit pe email completat și semnat, toată lumea mulțumită.

Acum, înțeleg că sunt diferite tipuri de vămuire, însă nu e nevoie să le cunosc pe toate. Mai ales când vânzătorul (Amazon în cazul nostru) a încasat banii pentru asta (estimativ, ce-i drept). Înțeleg și că statul român îmi bagă mâna în buzunar și-mi ia încă 40% din valoarea comandată drept datorie vamală (ce mizerie mi se pare exprimarea folosită!). Însă oricât de imbecilă mi se pare treaba asta pentru un mouse, o tastatură și un adaptor, îmi dau seama că nu e nimic de făcut aici.

Ce nu înțaleg este de ce, în 2019, în loc de acea adresă de email din sms, DHL nu a inclus un link personalizat către un site unde își poate centraliza și informația primită de la vânzător și fiecare client ar putea fi redirectat foarte simply către ce ar mai avea el de făcut. Ține de DHL treaba asta, nu de țara dosarului cu șină, și sunt sigur că simplifică cu mult procedura actuală. Și nu ar trebui să coste nici mult.

* Photo by 🇨🇭 Claudio Schwarz | @purzlbaum on Unsplash

0 likes

2 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *