Digital Health Index, un tool lansat in pandemie de Publicis Groupe Romania, si datele pe T1 2021

Publicat de

Publicis și Digitas România, cu sprijinul DATA INTELLIGENCE TEAM din Publicis Groupe România, au dezvoltat Digital Health Index, un instrument propriu de măsurare a sănătății brandurilor în digital. DHI este creat special pentru a pune la dispoziția clienților, în timp real, informații relevante despre starea brandurilor acestora – de la radiografierea brandurilor și a concurenței până la diverse predicții în scopul luării celor mai bune decizii de business.

Toolul dezvoltat de Publicis mi se pare foarte tare și bănuiesc că în spate oferă mult mai mult decât apare public (vezi bold). Folosește metrici cât și un ranking final construiți in-house cu scopul de a oferi o valoare numerică impactului asupra unui brand pe care-l au consumatorii, prin diferite acțiuni pe care le fac în zona digitală. Pe scurt, se calculează interesul consumatorilor prin voumele de search, vizibilitatea brandului prin mențiunile online, ori engagementul pozitiv în social media.

👋 Reprezinți o agenție de PR, marketing, publicitate, media, ori un brand?

Ai lansat un produs sau un serviciu în mediul digital? O tehnologie nouă, ori un produs inovativ? Un gadget sau o campanie cu influenceri? Adresa noastră de email este stiu@cefaci.online și iubim comunicatele de presă ca sarea în bucate, la fel de bine cum iubim sursele 0 și contactele cu același grad de impact.

Please, keep us informed. It saves time for all of us. Mulțumim.

Categoriile analizate sunt Auto, Bănci, Retail, Telecom, Farmacii, Clinici și Soft Drinks și se regăsesc pe adresa mai sus menționată. Tot acolo veți putea selecta și analiza, pe fiecare categorie în parte, topurile Digital Health Index în T1 2021 comparativ cu T4 2020, acestea fiind alcătuite din trei scoruri principale, fiecare reprezentând 1/3 din DHI:

  • Digital Power Score – măsoară cât de interesant este brandul respectiv pentru consumatori așa cum se manifestă online, bazat pe volumele de căutare
  • Content Power Score –  măsoară prezența on-line a unui brand, pornind de la sursele mențiunilor din spațiul digital (românesc) și face o pondere cu impactul pe care îl au aceste mențiuni (viewership). Cu alte cuvinte, nu este suficient să ai apariții în online, ele trebuie sa fie și puternice pentru a obține un scor mai mare
  • Conviviality Score – măsoară nivelul de empatie a unui brand dat de câte interacțiuni pozitive are acel brand în Social Media

Din concluziile desprinse de către Publicis asupra diferențelor dintre cele două trimeste rezultă și faptul că acești indicatori „new age”, așa cum îi denumesc reprezentații grupului, pot măsura inclusiv calitatea impactului asupra unui brand pe care-l au influencerii sau campanile cu aceștia.

  1. Nu te retrage în umbră – Nu opri comunicarea, nu fă pauză, pentru că pierzi teren! Este mult mai scump să recuperezi lipsa comunicării.
  2. Află ce se află dincolo de display – Dincolo zona de media plătită (display), e nevoie de prezența ta în .ro not-paid, în zona de conținut, presa, forumuri. Acolo se află o latură mai autentică a brandului, mai aproape de consumatorul real.
  3. Contextualizează și dă valoare – În această perioadă, cel mai bine performează tot ceea ce este parteneriat de conținut contextual real, implicarea în evenimente și asocieri de brand. O tranziție către conținut real, contextual, de calitate, plus asocierile brandului cu influenceri și evenimente aduc cea mai mare vizibilitate, dar și cel mai bun engagement. În corelație și cu 1st party data research & trend din 2021, acesta este, în mod cert, anul în care ecuația de valoare dintre consumator și brand se construiește printr-un schimb de valoare, prin ascultarea consumatorului, prin storytelling.
  4. Influențatorii îi dau brandului o față umană – În zona de “conviviality” (simpatia câștigată de branduri în Social Media), în T4 și T1, video storytelling-ul cu poveștile educaționale sau poveștile pur și simplu au asigurat brandurilor un succes garantat. Toate acestea, create cu ajutorul influencer-ilor.

În continuare vă las cu topurile din T1 pentru fiecare verticală în parte.

Vezi cum te poți abona pentru a păstra legătura!

🔔  Abonează-te la blog prin email (vezi sidebar), ori antrenează-ți browserul să-ți trimită notificări când public un articol (vezi clopoțelul din bula albastră de jos). Funcționează și pe mobil (iOS și Android), dar și pe Windows sau MacOS. Mulțumesc.

2 comentarii

Lasă un comentariu: