Raport GPeC: E-commerce in Romania (2020)

Publicat de

În aceasta dimineață, la o zi după lansarea Raportului GPeC E-Commerce în România (2020), a avut loc un room pe Clubhouse organizat de Andrei Radu, CEO & Founder GPeC, la care au participat câțiva jucători din industria de e-commerce din România, posesori de iPhone. 🙂

Rezultatele raportului sunt disponibile aici, mai jos am extras câteva cifre pentru arhivă. Sursele cifrelor și estimărilor de piață publicate în acest raport sunt (alfabetic): 2Performant, ARMO, eMAG, Eurostat, GPeC, iSense Solutions, NETOPIA Payments, PayU, TRUSTED.ro.

– Potrivit estimărilor ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online), sectorul de e-commerce a atins pragul de 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020, cu 30% mai mult decât în 2019 când valoarea comerțului online a fost estimată la aprox. 4,3 miliarde de euro. Creșterea a fost cu aprox. 500 de milioane de euro peste previziunile inițiale.

– Potrivit raportului Eurostat publicat în ianuarie 2021, 85% dintre români au utilizat internetul cel puțin 1 dată în ultimele 12 luni, iar 45% din utilizatorii de internet au făcut cel puțin o cumpărătură online în ultimele 12 luni.

– 71% din consumatorii europeni sunt încântați de cumpărăturile prin internet, iar problemele pe care le-au întâmpinat cel mai frecvent sunt livrările întârziate (17%), disfuncționalități ale website-ului (8%) și primirea altor produse / produse defecte față de ceea ce comandaseră (8%).

– 71,9% din traficul magazinelor online din rețeaua 2Performant a fost generat de dispozitive mobile. În cazul magazinelor online consacrate consultate de GPeC, traficul generat de telefoanele mobile depășește pragul de 80%. Ambele raportări sunt similare cu 2019.

– 65,6% din total vânzări sunt realizate de pe mobil versus 34,4% de pe desktop (față de o distribuție a vânzărilor de 63,6% pe mobil și 36,4% pe desktop în 2019), trend vizibil încă din 2018. Raportarea aparține 2Performant, mai multe informații găsiți aici.

– Review-urile au avut o mare importanță în 2020 deoarece cu ajutorul lor magazinele online au putut câștiga încrederea clienților și au putut genera mai multe vânzări. 73% din respondenți caută activ review-uri și sunt interesați dacă produsele au fost la calitatea cerută (74%), de răspunsurile magazinului online la opiniile negative (50%) și cât de reale par să fie review-urile (47%).

Raportul conține multe alte detalii despre comportamentul și noile obișnuințe de consum ale românilor, cu cifre comunicate și de către eMAG, ori procesatoarele de plăți, PayU, ori NETOPIA Payments. Mai multe aici.

Vezi cum te poți abona pentru a păstra legătura!

🔔  Abonează-te la blog prin email (vezi sidebar), ori antrenează-ți browserul să-ți trimită notificări când public un articol (vezi clopoțelul din bula albastră de jos). Funcționează și pe mobil (iOS și Android), dar și pe Windows sau MacOS. Mulțumesc.

Un comentariu

Lasă un comentariu: