Facebook extinde sondajele despre postarile care ajung in Newsfeed

Publicat de

Obiectivul Facebook este de a aranja postările de la prieteni, grupurile și paginile pe care le urmăresc utilizatorii, astfel încât să afișeze în partea de sus a Feed-ului ceea ce contează cel mai mult pentru un utilizator. Algoritmul Facebook folosește mii de semnale pentru a clasa postările în News Feed fix cu obiectivul de a afișa ce contează mai mult pentru utilizator.

În primăvara aceasta, Facebook își extinde activitatea astfel încât să utilizeze direct feedback-ul utilizatorilor pentru a înțelege conținutul pe care aceștia îl consideră ca fiind cel mai valoros.

Extinderea sondajelor despre postările care merită atenția utilizatorului („Worth Your Time”)

În 2019, Facebook a introdus sondaje prin care întreba utilizatorii, „această postare merită timpul tău?”, pentru a face feed-ul mai personal. Astfel, postări asemănătoare celor care merită atenția utilizatorului vor fi afișate în partea de sus a News Feed-ului acestuia. De asemenea, se folosesc aceste sondaje pentru a vedea cât de semnificativi sunt anumiți prieteni, grupuri sau pagini pentru un utilizator, iar ranking-ul algoritmului este actualizat în funcție de răspunsuri.

Astfel, Facebook realizează aceste chestionare punând noi întrebări despre conținutul pe care utilizatorii îl consideră ca fiind interesant dar și despre cel pe care aceștia nu se bucură la fel de tare să îl vadă în News Feed.

Explorarea mai multor semnale bazate pe feedback

În următoarele luni, Facebook va testa noi modalități de a primi feedback mult mai specific de la utilizatori, cu privire la postările pe care le văd și va folosi acest feedback pentru a îmbunătăți și personaliza News Feed-ul. Iată câteva dintre metodele care vor fi abordate:

  • Dacă oamenii găsesc o postare care să îi inspire: utilizatorii au spus că vor să vadă cât mai mult conținut motivațional și optimist. O poză cu un citat despre comunitate poate motiva pe cineva să facă mai mult voluntariat, iar o poză cu un parc național poate motiva pe altcineva să petreacă mai mult timp în natură. Astfel, Facebook va face teste pentru a vedea ce tip de postări sunt motivaționale pentru utilizatori.
  • Măsurarea interesului pentru anumite subiecte: chiar dacă News Feed-ul conține mai multe postări de la prieteni, grupuri și pagini pe care le urmărești, uneori nu vrei să vezi chiar toate postările acestora. Pentru a aborda acest lucru, Facebook va întreba utilizatorii dacă vor să vadă mai multe sau mai puține informații despre cooking, sport, politică etc., și în urma unui feedback colectiv va afișa mai mult conținut despre topicurile interesante pentru utilizatori.
  • O mai bună înțelegere a conținutul pe care utilizatorii doresc să îl vadă cât mai puțin: din ce în ce mai mulți utilizatori se plâng de faptul că văd prea mult conținut despre politică. Aceasta este o zonă sensibilă, iar în următoarele luni, Facebook va analiza conținutul care poate produce anumite experiențe negative. Spre exemplu, va analiza postările care au multe reacții de „Angry” și va întreba utilizatorii dacă vor sau nu să vadă mai des astfel de conținut.
  • Facilitarea transmiterii feedback-ului direct pe o anumită postare: Facebook oferă posibilitatea de a ascunde postări din News Feed, dar vor face această opțiune și mai proeminentă. Dacă vezi o postare care ți se pare irelevantă, poți apăsa X în colțul din dreapta sus al postării, pentru a o ascunde din News Feed și vei primi mai puține postări de acest gen în viitor.

Astfel, Facebook își dorește să arate cât mai mult conținut valoros și personalizat fiecărui utilizator și să îi afișeze tot mai puțin conținut irelevant, pentru o experiență cât mai plăcută în aplicație.

* photo by Erik Mclean on Unsplash

Păstrăm legătura!? 🙌

🔔  Abonează-te la blog prin RSS, prin email (recomandat) introducând adresa în câmpul de mai jos, ori folosește clopoțelul din bula albastră de jos pentru ca browserul (Chrome?) să-ți trimită notificări când public un articol. iOS / Android / Windows / MacOS. Mulțumesc!

Lasă un comentariu: