• Share on Google+

Istoric vorbind, Facebook nu s-a grăbit foarte tare în direcția asta. I-a luat aproape 3 ani. La începutul lui 2015 a introdus opțiunea de a vinde și de a cumpara produse prin intermediul grupurilor, iar în 2016, pe final, Facebook a lansat Marketplace-ul în câteva țări precum US, UK, Australia și New Zealand.

În România a ajuns, cel puțin teoretic, săptămâna trecută. Teoretic în ideea în care presa a pus mâna pe un comunicat de presă, însă nimeni nu prea a știut ce e și cum funcționează. Prin urmare, au apărut știri simpatice precum cea de pe Digi: Facebook a lansat Marketplace în România. Cum funcționează.

Nu vei afla de pe Digi cum funcționează (nu înțeleg la ce au mai făcut și o știre video pentru asta), un clip explicativ era foarte ușor de găsit pe Facebook și este de anul trecut.

Mai spun teoretic, deoarece nu toți au acces la Marketplace, acesta fiind oferit gradual. Eu, de exemplu, văd link-ul de mai sus doar într-o fereastră incognito. Bănuiesc că anunțurile ajung acolo în urma unei postări de pe profilul personal, asemănătoare cu cea pe care am urcat-o eu astăzi, la care se vor adăuga, cel mai probabil, anunțurile partenerilor, precum și cele de pe grupuri.

Cum anumite secțiuni ale Marketplace-ului sunt vizibile, te invit să începi de aici (anumite secțiuni, cele explicative).

Facebook Marketplace

Facebook Marketplace este disponibil atat în aplicația pentru telefoanele mobile, cât și pe desktop / tablete. Dacă ești pe iOS caută iconul în partea de jos a ecranului, pe Android fiind disponibil în partea de sus. Dacă folosești un browser, secțiunea este disponibilă în meniul din stanga.

Treaba asta cu disponibilitatea parțială nu va dura multă vreme. În câteva zile toată lumea va vedea pagina cu toate anunțurile din România, iar în perioada următoare va fi interesant de urmărit ce va face OLX.

OLX este, în prezent, site-ul cu cei mai multi vizitatori unici din România, raportând 10.637.644 uv (aproape browsere, ca să zic așa) în luna octombrie 2017, cu 3M (TREI milioane) mai mult decât cea de-a doua poziție, ocupată de adevărul.ro.

Ca lectură suplimentară îți ofer acest articol din Forbes, de la lansarea Facebook Marketplace de anul trecut. Aparent, piața de anunțuri nu o ducea neapărat bine. Știu, comparăm mere cu pere, nu ne rămâne decât să așteptăm și să vedem cum va răspunde piața, însă și OLX.

Pronostic, ceva? 🙂

PS. În cazul în care vrei să ajungi unul dintre partenerii Facebook în Marketplace, pagina de plecare este asta. Momentan sunt acceptate companii din industriile auto și imobiliare.

Photo by Tran Mau Tri Tam on Unsplash

2 likes