Analiza Google: Ce au cautat si cumparat online romanii in pandemie

Publicat de

Google Romania a dat astăzi publicității rezultatele unei analize realizate pe baza căutărilor pe care românii le-au făcut în pandemie, dorințele, interesele și cumpărăturile fiind total diferite în 2020, măsurile de combatere a pandemiei perturbând societatea la toate nivelurile, de la muncă și traiul de zi cu zi și până la modă sau vacanțe.

Așa cum arată și alte studii și rapoarte pentru anul trecut, retail-ul online a fost unul dintre câștigătorii ultimelor 12 luni, iar potrivit datelor Google produsele cele mai căutate au fost cele legate de casă – amenajarea ei, biroul de acasă sau grădina. Produsele din categoria „casă și grădină” au înregistrat cea mai mare creștere în căutările în România în 2020: +39% față de 2019.

Munca de acasă a dus la o „explozie” a interesului pentru produse de birou: căutările s-au dublat în 2020, iar în anumite perioade ale anului (mai, noiembrie) fiind chiar triple față de acceași parioadă a anul anterior. Căutările după jocuri au crescut semnificativ anul trecut (+32%), alături de cele pentru electronice (+28%), mâncare și băuturi (27%), hobby-uri (+25%) și îmbrăcăminte / încălțăminte (+20%).

Majoritatea categoriilor de produse au cunoscut două vârfuri ale interesului în căutările pe Google anul trecut. În mod deja tradițional, apogeul în fiecare an în retailul online este atins în perioada Black Friday (noiembrie), ceea ce s-a întâmplat și în 2020, când românii au căutat cel mai mult pe Google produse și servicii. Doar că anul acesta Black Friday a fost precedat de… Black Lockdown. (denumirea-mi aparține, nu face parte din comunicarea Google)

Un al doilea vârf a fost la jumătatea primăverii (perioada de lockdown), cu mult înainte de Black Friday, când căutările pe aproape toate tipurile de produse au crescut rapid față de aceeași perioadă din 2019. De exemplu, căutările după livrări de produse au înregistrat în martie-aprilie 2020 o creștere de peste 3 ori, iar în martie, când s-au impus primele restricții, căutările pentru soluții online – de la filme la magazine, căutări ce conțin cuvântul „online” – au urcat cu 65%.

Interesul din căutările pe Google s-a reflectat în vânzările online, informație pnetru care Google a comandat o analiză Euromonitor: COVID-19 Impact on Retailing Industry: România and Eastern Europe, din care a comunicat următoarele:

  • comerțul online în România a raportat o creștere cu 32% în 2020, comparativ cu anul anterior
  • cel mai rapid avans l-a înregistrat în primăvară, după impunerea restricțiilor de circulație, când retailul online a crescut cu 80% față de aceeași perioadă a anului trecut
  • la nivelul întregului an 2020, comerțul online în România a ajuns la 10% din întregul volum al retailului, față de 7% în 2019, cu vârful absolut de 16% în noiembrie, perioadă în care are loc Black Friday.

Pentru alte comparații, vă semnalez și următoarele două articole recente.

Raport GPeC: E-commerce in Romania (2020)

2Performant: 65,6% din totalul vanzarilor au fost realizate de pe mobil (2020)

Vezi cum te poți abona pentru a păstra legătura!

🔔  Abonează-te la blog prin email (vezi sidebar), ori antrenează-ți browserul să-ți trimită notificări când public un articol (vezi clopoțelul din bula albastră de jos). Funcționează și pe mobil (iOS și Android), dar și pe Windows sau MacOS. Mulțumesc.

Lasă un comentariu: