#noua | #InfluencerMarketing in Romania – The Players (e01) | #clubhouse

Publicat de

Ieri seară am organizat un prim room pe 👋 Clubhouse cu tema Influencer Marketing în România, alături de Ioana Anescu, Director General IAB România (linkedin), Ana-Maria Udriște, Co-Founder Avocatoo (linkedin), Andreea Lupu, Strategy & Innovation Director Starcom (linkedin), Alexandru Negrea, trainer Social Smarts (linkedin) și Cristian Manafu, MP Evensys (linkedin).

Temele de discuție au fost campaniile din România care ne-au plăcut în 2020, așteptările și trendurile atât în România, cât și la nivel internațional, în influencer marketing, însă nu au lipsit nici referințele la Codul de Bune Practici în Influencer Marketing (descarcă gratuit) lansat în octombrie, cu o intervenție pe final a lui Petrișor Obae de la Pagina de Media, pe tema marcării campaniilor publicitare.

A fost un room cu o medie a audienței de 100 de utilizatori, care a început timid și s-a terminat cu o intervenție semi-ofensivă a presei – exact ca în viață :-), însă discuțiile interesante și dinamica room-ului nu mi-au oferit prea mult timp să-mi notez câte mi-aș fi dorit pentru acest follow-up în cadrul #nouă, dar chiar și așa, doar 9 rămân aici, pe blog, ca idei principale.

🔴 Cel mai probabil de data viitoare vom încerca să înregistrăm room-urile pentru a putea oferi și un conținut de tip podcast (vezi și Hootsuite: DIGITAL 2021 | Romania), montat ulterior live-ului într-un format mai scurt, video sau audio, în funcție de platforma pe care va fi distribuit.

🎉 O altă veste, și mai bună, este aceea că Andreea a acceptat să participe ca invitat permanent în room-urile viitoare, un câștig mare pentru această serie de rooms despre #InfluencerMarketing în România de pe 👋 Clubhouse. Mulțumesc.

Revenind, iată #noua idei de aseară.

  1. au fost amintite campania CatMobile cu Micutzu, faptul că 2020 nu a fost neapărat un an creativ – experimental, iar brandurile au pariat cel mai mult pe transmiterea mesajelor de bine către consumatori, direcție în care s-a evidențiat domeniul bancar, prin implicarea influencerilor + podcasting
  2. au fost amintite date din studiul The State of Influencer Marketing 2021 realizat de Influencer Marketing HUB pe 5000 de repondenți (36% brands, 32% agenții de marketing, 4% agenții de PR) și asemănările cu piața din România
  3. s-a discutat cresterea domeniului, o creștere cantitativă din toate punctele de vedere. au apărut sau și-au întărit poziția în piață agenții (pr, digitale, de talente, de influenceri etc) cu focus în zona marketingului cu influenceri, ori platforme care automatizează procese precum cele de hunting și management
  4. Instagram pare a fi rețeaua socială a lui 2020 în ceea ce privește numărul campaniilor și al brandurilor care au derulat campanii cu creatorii de conținut, însă sunt semne că TikTok vine tare din spate, eforturile de aici fiind înspre a oferi și alt conținut, cel mai probabil tot cu terminație –teinment. edu, info
  5. termenul de influencer este folosit în orice context și la un mod destul de general în România și este aplicat atât unul KOL, de exemplu, dar și unui entertainer pe TikTok – o problemă nu neapărat nouă într-un mediu cu o creștere a cărei viteză este dictată de tehnologie
  6. conform The State of Influencer Marketing 2021 amintit mai sus, 67% dintre repondenți au declarat că măsoară ROI prin diferite mecanisme, tendință vizibilă și în România din zona magazinelor online.
  7. la tendințe a mai fost amintită și live shopping, exemplul cel mai bun fiind amazon.com/live, o platformă care, de câțiva ani deja, produce vânzări într-un sistem de teleshopping online ce combină tehnologia cu zone de affiliate, influencer și performance marketing.
  8. s-a discutat puțin și despre soluția românească Oveit, dar nu intru în detalii acum, încerc să văd dacă putem accesa sursa 0 într-o dezbatere pe Clubhouse
  9. aparițiile termenului „influencer” în presă / alte media, lipsa înțelegerii mediului, ori lipsa aplicării legii sau a inițiativelor de auto-reglementare sunt pe lista îngrijorărilor din piață

Acestea au fost cele #nouă idei de la primul room #InfluencerMarketing în România – The Players, vă așteptăm într-o formulă extinsă și miercurea viitoare, de la 19:30, pentru o nouă ediție și oameni care activează în acest doemniu al marketingului cu ajutorul infuencerilor / creatorilor de conținut.

Alte păreri?

Evenimentele sunt sau vor fi disponibile în secțiunea Evenimente de pe cefaci.online.

👋 Ne auzim!

💡 Vrei să contribui?

Sunt foarte multe teme de discuție din zonele de digital pe care CeFaci.Online le acoperă, teme care nouă ne aduc un plus de cunoștințe de care avem nevoie, iar prin intermediul Clubhouse le putem afla live, de la oameni din ale căror decizii, dar și experiențe profesionale și persoanle, putem învăța. Și pentriu asta am creat #nouă.

Dacă vrei să contribui – ai un room, ori o idee de room recurent pe Clubhouse pe teme din aria de interes a cefaci.online și-ți place și să scrii – și crezi că te putem ajuta și lucra împreună, nu trebuie decât să trimiți un email de intenție la clubhouse@cefaci.online și pornim de acolo. Ori direct pe CH. Mă găsești la 👋 @costinro.

Păstrăm legătura!? 🙌

🔔  Abonează-te la blog prin RSS, prin email (recomandat) introducând adresa în câmpul de mai jos, ori folosește clopoțelul din bula albastră de jos pentru ca browserul (Chrome?) să-ți trimită notificări când public un articol. iOS / Android / Windows / MacOS. Mulțumesc!

Un comentariu

Lasă un comentariu: