Debate: Ar trebui ca interviurile sa fie platite de catre angajatori?

Publicat de

Există zilele acestea un debate pe LinkedIn privind plata candidaților la interviurile pentru un loc de muncă. Inițiatoarea acestui debate este Sue Ellson (linkedin), iar articolul este aici. Ea pleacă de la ideea că plata candidaților ar face ca toată lumea implicată să fie mult mai responsabilă și nu am mai vorbi despre timp pierdut nici din partea companiilor, nici din partea candidaților.

Este un subiect nou printre nenumăratele subiecte despre modul în care procesul de recrutare și selecție al angajaților ar putea fi revizuit și îmbunătățit, iar din câte am citit părerile sunt destul de impărțite, dar, în general, doar 1/3 dintre cei care au participat la discuțiile respective și la poll-uri pe tema asta au dat un răspuns concret negativ. (poți urmări și poll-ul meu de pe LinkedIn)

Ellson believes hirers should only ever interview three people for a position. She says that while hirers need to have a choice, any more than three is overkill.

Would you be game to ask to be paid for your time in a job interview, or to complete a test? Ellson says that while it’s uncommon, you’d be well within your rights.

“If you’re part of the final three and it’s a reasonable amount of time out of your day, absolutely, I believe you should. I’m not saying ask for $500 to attend an interview, I’d suggest more of a token amount. Something to say ‘we appreciate your time’.”

Ar trebui ca angajatorul să plătească candidații pentru interviuri?

Loading ... Loading ...

În ultima lună am aplicat la câteva joburi pe LinkedIn (sunt multe joburi în marketing și comunicare cu mid / senior level), dar procesele mi s-au părut greoaie (multe companii au siteuri externe pe care trebuie să te înscrii / aplici) și destul de lipsite de interes (jumătate din aplicări nu au fost nici măcar citite, apropo de siteurile respective care oferă destule informații și cadidaților).

Apoi, discuțiile pe care ajungi să le porți cu un potențial angajator pot dura. Cu săptălunile. Ceea ce, pentru mid & senior level, mi se pare absurd, mai ales pentru locuri de muncă precum cele din marketing, comunicare sau publicitate care pot fi foarte ușor investigate online, din câteva căutări pe Google și ori pe rețelele sociale pe care activează candidatul (+ LinkedIn).

Și cred că toate acestea îți spun lucruri despre angajator, niciodată plăcute.

Altfel, un update interesant pentru secțiunea de joburi de pe LinkedIn ar fi și o zonă de reviews pe care candidații să o poată folosi pentru a-și împărtăși experiența pe care au avut-o, sau nu au mai apucat să o aibă, cu un anumit angajator. Ar ajuta, cred, la a nu mai pierde timp în a aplica la o companie despre care, astfel, nu poți rămâne decât cu o singură idee în cap: «never again».

🔔  Abonează-te la blog prin email (vezi sidebar), ori antrenează-ți browserul să-ți trimită notificări când public un articol (vezi clopoțelul din bula albastră de jos). Funcționează și pe mobil (iOS și Android), dar și pe Windows sau MacOS. Mulțumesc.

* photo by Van Tay Media on Unsplash

Vezi cum te poți abona pentru a păstra legătura!

🔔  Abonează-te la blog prin email (vezi sidebar), ori antrenează-ți browserul să-ți trimită notificări când public un articol (vezi clopoțelul din bula albastră de jos). Funcționează și pe mobil (iOS și Android), dar și pe Windows sau MacOS. Mulțumesc.

Un comentariu

Lasă un comentariu: