Alex scrie un articol despre accidentul petrecut astăzi la prânz pe Splai, în care sugerează că vina, de fapt, ar fi a autorităților care ar fi trebuit să imbunătățească condițiile de trafic din zona în care s-a petrecut accidentul, strecurând și ideea că în acel loc se dă talpă.

Și că e ușor să dăm vina pe taximetristul care a cauzat incidentul.

Mi se pare că în ultima perioadă “autoritățile” astea au devenit ținta tuturor problemelor pe care le avem, iar în cazul de față, cumva, mult mai ușor de utilizat ca “vinovate” într-o discuție decât un șofer care a întors pe linie continuă, murind ca un idiot și omorându-l și pe celălalt șofer care circula regulamentar din sens opus.

Practic, ce s-a întâmplat astăzi este că un șofer (de meserie) a f***t definitiv direcția a două familii, doar pentru că a decis (cu bună știință) să încalce linia continuă.

Nu există scuză pentru așa ceva. Pur și simplu nu există. Și nici măcar un subiect de discuție pe tema asta, altul decât înăsprirea amenzilor de circulație și înmulțirea controalelor.

În locul șoferului care circula corect ai fi putut fi tu. Sau soțul tău. Sau iubita ta. Sau sora, mama, tatăl, bunicul tău.

Firea e de vină, dă-o naibii de comunistă hoață, în niciun caz taximetristul care, săracul, nu avea unde să întoarcă în locul ăla, nu? Mai ales când toată lumea pare să știe că în zona aia se dă talpă, o chestie pe care un taximetrist nu are de unde să o cunoască.

Eu nu zic că autoritățile n-ar putea îmbunătății situația din zona respectivă, zic doar că, personal, cred că în situații precum aceasta nu ar trebui să așteptăm mila altora când ne putem organiza noi, ca cetățeni, urmând niște reguli de circulație.

Este atât de simplu. Complicat este să le respectăm și să ne respectăm între noi. Și e complicat pentru că unii nu au pic de respect pentru propria persoană.

Vrem civilizație, însă vrem să o găsim de-a gata.

Vrem doar să trăim în ea, comportându-ne ca niște măciuci.

Am locuit 3 ani în afara țării. Niciun român de acolo nu încălca vreo lege de circulație. Nici măcar una. Și nu vă închipuiți că erau numai uși de biserică, însă nu te joci cu amenzile de 5-600 de euro când tu ai venit la muncă pe 800.

La noi, sunt persoane care se scandalizează pe Facebook doar pentru că o patrulă de poliție împărțea amezi pentru nepurtarea centurii de siguranță, ca și cum ar fi ceva rău.

Dar știți de ce?

Pentru că normalitatea din traficul bucureștean a depășit de mult sfera unei amenzi pentru o banală centură de siguranță. Cum naiba să poți accepta o astfel de acțiune când, într-un singur drum de la Obor până la Victoriei, eu am numărat 36 de mașini care m-au depășit pe linia de tramvai?

36 de permise în nici jumătate de oră.

Și un viol pe Iancu de Hunedoara (deci încă vreo 15 permise dintr-un foc), căci altfel nu am cum să numesc ceea ce puteți vedea în primele minute ale vlogului de mai jos, filmat anul trecut.

Tind să cred că Bucureștiul nu are o problemă cu aglomerația în trafic, ci o problemă cu prea mulți șoferi care au încă permisul nesuspendat.


Costin

Costin Cocioaba is a 39-years-old digital professional launching online projects since 2001.

He worked for ProTV S.A. as a Project Manager and also Head of Digital, he started and ran Bakers Digital Communication, a Romanian digital agency with Greek ownership, and he developed 2 MMORPGs.

In 2004 he won his 1st prize on Internetics (the biggest award in Romanian industry) as a freelancer with a very popular online MMORPG game (indebara.ro).

More «here».

All author posts