📚 «Psihologia Persuasiunii» – Robert Cialdini

Publicat de

Cartea asta a făcut, cred, de două ori turul bulei de antreprenori pe Facebook și am ezitat o lungă perioadă de vreme să scriu despre ea deoarece am citit-o la puțin timp după prima recenzie pe care am publicat-o pe blog, la cea mai lansată carte după cum remarca ieri, în timpul Influencer Marketing Conference, un șef de agenție, judecând după numărul de lansări pe care le-a avut.

Psihologia Persuasiunii este scrisă de Robert B. Cialdini, un fost profesor de psihologie și marketing la diferite facultăți din Arizona și California, Statele Unite. Este o carte pe care v-o recomand, o veți citi cu siguranță de 2-3 ori, iar la final vă garantez că ați putea scrie chiar și o carte de influencer marketing și veți găsi adepți și printre profesioniștii din industrie. Doar că nu ați fi primii. 🙂

Atât de bună este.

🛒  O poți cumpăra de aici:
📚  «Psihologia Persuasiunii» – Robert Cialdini

Ți-o recomand împreună cu:
📚  Arta negocierii – Chris Voss (recenzie)
📚  Jocul infinit – Simon Sinek (recenzie)
📚  Legile fundamentale ale imbecilitatii umane – Carlo M. Cipolla (recenzie)

Vezi și Biblioteca, poate te mai inspiră și altele.

🔔  Abonează-te la blog prin RSS, prin email (recomandat) introducând adresa în câmpul de la finalul articolului, ori folosește clopoțelul din bula albastră de jos pentru ca browserul (Chrome?) să-ți trimită notificări când public un articol. iOS / Android / Windows / MacOS. Mulțumesc!

Cartea exploatează în cele 7 capitole și un epilog toate breșele de securitate pe care creierul nostru le poate avea. Veți învăța cum să puteți manipula alte persoane, dar, poate cel mai important, cum să vă protejați de tot felul de manipulatori și de impostori care prin mici cadouri, fapte bune, simpatie, asociere și alte mecanisme de genul ăsta pot ajunge autorități în anumite domenii.

Cartea asta te va învăța, prin urmare, cum să minți frumos, ori, de fapt, cum să speculezi anumite slăbiciuni ale omului și presiuni / convenții / obligații sociale astfel încât să-i faci pe ceilalți să se mintă singuri, ori să creadă lucruri fără să fie nevoie ca tu să depui prea mare efort. Dar, poate cel mai important, să nu ajungi unul dintre slujitorii împăratului din povestea lui Andersen.

Și tot repet „cel mai important” deoarece trăim vremuri în care oameni fără nicio pregătire, ori impostori care urmăresc doar un obiectiv pecuniar, devin salvatori sau profesori (aproape) peste noapte, iar surpriza cea mai mare este că vei observa că sunt urmăriți de sute, chiar mii de alti oameni, pentru ideile pe care le debitează, și te vei întreba cum de este posibil așa ceva.

Robert Cialdini are toate răspunsurile.

Puțin mai detaliat dar fără spoilere, în Psihologia Persuasiunii veți citi despre principiul reciprocității (nimic nou, neapărat), despre importanța angajamentului dar și a consecvenței, despre dovada socială, ori cum poți exploata bias-urile celorlalți, despre importanța atracției și simpatie, ori a rarității, sau aparenta raritate. Toate acestea în 347 de pagini scrise mărunt.

Pe Goodreads are 4.18, dar eu am să-i dau doar un 4 deoarece notele de 5 le păstrez pentru cărțile care mă inspiră – Jocul infinit a lui Sinek este o carte de 5 -, nu pentru cele care mă învață cum să depistez un impostor chiar și în cele mai bune zile ale naivității personale. Cât despre manipulare, să zicem că aș avea câteva probleme de morală și etică. Deh. Vârsta, Socrate…

Am să vă las cu două citate legate din Psihologia Persuasiunii a lui Robert Cialdini, citate care prezintă una dintre temele fundamentale ale acesteia, după cum remarca chiar și autorul pe finalul cărții, în epilog.

Foarte adesea, atunci când luăm o decizie în legătură cu cineva sau ceva, nu folosim toate informațiile disponibile și relevante; folosim în schimb doar o singură informație foarte evidentă. Iar o singură informație izolată, chiar dacă ne dă o idee corectă despre întreg, ne poate conduce la greșeli indubitabil stupide – greșeli care, atunci când sunt exploatate de oameni isteți, ne fac să părem nătângi sau chiar mai rău.

Doar că, inevitabil, pentru mulți lucrurile se pot chiar complica. 🙂

În ciuda posibilităților de a lua decizii prostești când ne bazăm pe o singură informație din totalul celor disponibile, ritmul vieții moderne ne cere frecvent să folosim scurtăturile.

Iar de nătângi, sau chiar mai rău, nu ducem lipsă. Să nu le îngroșăm rândurile.

🛒  O poți cumpăra de aici:
📚  «Psihologia Persuasiunii» – Robert Cialdini

Ți-o recomand împreună cu:
📚  Arta negocierii – Chris Voss (recenzie)
📚  Jocul infinit – Simon Sinek (recenzie)
📚  Legile fundamentale ale imbecilitatii umane – Carlo M. Cipolla (recenzie)

Vezi și Biblioteca, poate te mai inspiră și altele.

Păstrăm legătura!? 🙌

🔔  Abonează-te la blog prin RSS, prin email (recomandat) introducând adresa în câmpul de mai jos, ori folosește clopoțelul din bula albastră de jos pentru ca browserul (Chrome?) să-ți trimită notificări când public un articol. iOS / Android / Windows / MacOS. Mulțumesc!

Lasă un comentariu: