Quickvolt 8, o trotineta electrica pe care am condus-o 500km prin Bucuresti

Publicat de

De când a început pandemia am fost mult mai atent cu banii, însă nu cred că sunt eu o persoană specială, pur și simplu am făcut ceea ce cred că a făcut toată lumea. Și, după un 2019 în care am cheltuit foarte mult pe Uber / Yango, în pandemie am decis să achiziționez un vehicul pentru a mă mișca rapid prin ringul central al Bucureștiului, unde locuiesc de mai bine de 15 ani.

Bicicletă sau trotinetă electrică în București?

Cum ideea de mașina mi-a ieșit din zona de inters din multe motive pe care nu am să le detaliez azi și acum, mi-am dat de ales între bicicletă și trotinetă electrică. Multă vreme am căutat atât pe OLX cât și pe Biciclop o bicicletă Merida Speeder 100, aceasta fiind cea mai bună bicicletă de oraș cu care m-am dat prin București. Cursieră, 8 pinioane, 24 de viteze, ghidon scurt, ușoară, super rapidă.

A fost însă perioada în care atât producătorii cât și magazinele specializate de biciclete, ori magazinele de articole sportive care vând și biciclete au fost realmente asaltate de clienții care voiau să facă mișcare distanțată, prin urmare stocurile se consumau instant, deși prețurile creșteau și au devenit într-un final și cu 20-30% mai mari.

Mi-am dat seama însă că aș vrea să port și o cămașă, ori un sacou, și să mă deplasez pe două roți atât la întâlniri cât și la evenimente, prin urmare nu cred că ar fi fost interesant să ajung leoarcă de transpirație prin diferite locații, după 5-6 kilometri de pedalat prin București, așa că m-am liniștit cu bicicleta. 🙂

Au urmat câteva săptămâni în care am citit review-uri despre trotinete electrice de pe la toate mărcile, la vremea respectivă Xiaomi având cea mai mare popularitate (și continuă să o aibă), dar aparent cu ceva probleme la roata de pe față – pene dese, iar demontatul roții nu era foarte la îndemână, prin urmare devenea destul de complicat de rezolvat această problemă dacă apărea.

Am descoperit Quickvolt, un magazin online care avea un punct de livrare pe Decebal, aproape de intersecția de la Muncii, însă am observat acum că s-au mutat în China (în Droboiești, de fapt, lângă Dragonul Roșu). A contat și faptul că un prieten avea o trotinetă asemănătoare cu Quickvolt 8 de care-mi rezemasem retina, doar că adusă (non branded) direct din China (la propriu).

Am aproape 500 de kilometri făcuți cu ea prin centrul Bucureștiului, din vara anului trecut și până acum, motiv pentru care mi-am spus că pot să impărtășesc din experiența personală și în cunoștință de cauză detalii atât despre ce înseamnă să deții și să conduci o trotinetă electrică prin București, cât și despre acest model, cel mai bun în raportul calitate/preț la vremea achiziționării.

Iată cele 10 cu și despre Quickvolt 8 și mersul pe trotinetă.

1. Maneta de accelerație

Aceasta este separată de ghidon (lucru care mi-a plăcut maxim și pe care-l recomand) și o puteți observa în imaginea de mai sus, în dreapta butonului de Power de pe sistemul ce conține și ecranul care arată cei 480 de kilometri pe care-i înregistra trotineta mea, ultima oară când am parcat-o pe terasa de la Beans and Dots.

Am condus și trotinete care au accelerația pe ghidon. Dacă la scootere și motociclete e ok, poziția fiind stabilă în șa, iar cotul ok în aer, pe trotinetă nu este același lucru și te poți trezi că o ridici destul de ușor pe o roată. Cumva s-au prins și producătorii, prin urmare acele trotinete sunt destul de lente la demaraj.

2. Afișajul electronic și becurile de semnalizare

Afișajul este destul de simplu, il vedeți tot în imaginea de mai sus.

Din butonul Mode puteți schimba viteza prin apăsări scurte, iar o apăsare lungă va porni lumina pe față (destul de puternică, care îți oferă câțiva metri de vizibilitate), însă și două leduri roșii pe spate, leduri care devin intermitente în momentul în care este se apasă maneta de frână montată pe partea stângă a ghidonului.

Botonul Power va porni sau opri alimentarea motorului prin apăsări lungi. După pornire, apăsările scurte ale butonului Power vă va oferi posibilitatea să vedeți câți kilometri ați parcurs de la ultima pornire, ori cât de puternică mai este bateria.

O combinație de apăsări scurte ale ambelor butoane vă permite accesul la 20 de setări pe care le găsiți detaliate în clipul de mai sus, setări ce țin de luminozitatea afișajului, frână, accelerație, pornire de pe loc (prin împingere ori direct din maneta de accelerare), ori limitarea vitezei la % din maxim.

3. 3 trepte de viteză

Trotineta asta are trei trepte de viteză. La prima nu depășești 15-20km/h, în treapta a doua te duci aproape de 30km/h, în timp ce în treapta a treia poți ajunge și la 40km/h cu condiția să nu ai, cel mai probabil, 80kg ca mine. Contează și greutatea pasagerului, condițiile climatice (dacă bate vântul din față, de exemplu), ori dacă drumul este în pantă.

Viteza mai este încetinită și atunci când bateria se descarcă aproape total. Mi s-a întâmplat, ce-i drept, doar de două ori, moment în care am mers în treapta a treia, însă nu depășeam 20-25km/h, iar senzația era că bateria, efectiv, se stoarce sub tine pentru ca trotineta să mai înainteze câțiva metri. Treceam pe treapta 3 și datorită faptului că eram aproape de casă.

4. 25km autonomie

Aici reamintesc ceea ce am spus mai sus apropo de greutatea pasagerului, condițiile climatice (va consuma mai mult dacă afară e frig), ori dacă drumul e în pantă. La cele 80kg pe care le port după mine, mergând în treapta a doua de viteză, autonomia este undeva la 20-25 km, îndeajuns să fac un drum dus-întors de la Alba Iulia până la Mall Promenada și să mai am și de două ture prin centru.

Folosesc treapta a treia destul de rar, de cele mai multe ori în intersecțiile mari unde nu vreau să stau prea mult printre mașini și nici să pic în capcana (puțin probabilă, totuși) de a mă prinde culoarea roșie la semafor în mijlocul intersecției. Acum este momentul în care subliniez faptul că circul, în ordine, pe: 1) piste de biciclete unde există, 2) stradă și 3) trotuar, pe care îl folosesc foarte rar.

Nu m-a lăsat niciodată, iar seara când ajung acasă o pun la încarcat și stă acolo până la următoarea utilizare. Prin urmare nu știu să vă spun în cât timp se încarcă (pe site spune că se încarcă între 4 și 6 ore).

5. Stabilitate

Mă uitam și eu în fotografiile pe care le-am făcut cu ea și pare destul de subțirică. În realitate este la fel 🙂 , doar că se simte destul de zdravăn când ai mâinile pe ghidon. Este pliabilă (atât mânerele cât și întreg ghidonul), iar cele două filete de la ghidoane trebuie stânse puternic pentru a nu se desface în timpul mersului de la potențialele zguduituri (sărit de pe trotuar, de ex).

Pe față are un amortizor ce taie din șocurile normale pe care le poți avea prin București, iar după ce am condus-o pe aceasta atâția kilometri, nu aș recomanda o trotinetă fără suspensie pe față. Pur și simplu e mult mai confortabil așa, iar lipsa amortizorului ar face ca toate denivelările să le simți direct în incheietură și să te forțezi să o ai dreaptă pe șosea.

Roțile sunt de 8 inci, pneumatic pe față, masiv/solid pe spate. Tind să cred că un model pneumatic și pe spate, dar și cu amortizor (și am văzut unele chiar și la QV) face toți banii la o utilizare zilnică. Fără, cum o am eu, mă aștept ca, la un moment dat, să am ceva probleme pe spate la câte borduri sar cu ea. La aterizare cele 80kg ale mele uzează puțin câte puțin fierul de pe spate.

6. Poziția și spațiul

Podeaua este destul de generoasă ca spațiu. Poți sta cu picioarele drepte, unul langă altul, și nu vei avea probleme. Personal prefer să stau pe ea ca pe placă, pentru a putea face slalom destul de ușor printre gropi, canale, denivelări, ori pentru a sări sau urca destul de ușor eventualele borduri. Nu recomand să urcați cu ea borduri mai înainte de 4-5cm. Până la urmă, garda la sol e de 10cm.

7. Accesorii

Vine cheală, prin urmare sunt două accesorii pe care o să vreți să le cumpărați. Primul este un clopoțel de bicicletă, util pentru a putea claxona pietonii neatenți. Eu l-am montat pe partea stângă a ghidonului, ca la bicicletă, nu cred că montarea pe dreapta este vreo soluție. Al doilea este un suport pentru telefon, pe care eu l-am montat tot pe partea stângă, deasupra clopoțelului.

Am mai văzut prin oraș și leduri ce pot fi montate sub podea, însă mi s-a părut că iese prea mult în evidență, deși seara cred că acest lucru devine un avantaj. Cum nu circul seara / noaptea, nu mi-am făcut-o circ. 🙂

8. Concluzii

Cred că trotineta electrică este cel mai rapid mijloc de transport prin centrul Bucureștiului. Din zona Alba Iulia până la Beans&Dots Cișmigiu fac fix 12 minute (calculat din momentul în care deschid ușa, până la terasa cafenelei amintite mai sus). În alte cifre, în 5-8 minute abia te urci în Uber din momentul în care îl comanzi. Asta dacă nu refuză cursa și faci altă comandă.

În același timp, trotineta este și cel mai periculos mijloc de transport. Recomand casca (deși nu am apucat să-mi achiziționez una pe care să o consider și potrivită / bună) și un condus responsabil. Eu m-am izbit aproape frontal săptămâna trecută de un băiat la vreo 100kg care venea din sens opus pe pista de biciclete cu o cursieră la 30-40km/h și acum trag de un intercostal întins. 🙂

Recomand o trotinetă pliabilă. Nu îți va oferi posibilitatea de a te plimba cu ea în mână, Quickvolt 8 are, de exemplu, 18kg, dar o vei putea urca într-un portbagaj dacă te lasă bateria, vei putea coborî la metrou cu ea în mână, ori te poți urca într-un mijloc de transport în comun cu ea pliată. Altfel, o poți plia pentru a intra într-un magazin, lăsând-o la casă, ori la ușă, lângă paznic.

Din noiembrie – decembrie până prin februarie – martie o lași parcată. La 20km/h frigul devine lejer ger (feeling like -10 grade față de real), oricum ai sta pe ea. Merge să te duci până la benzinărie să iei un pachet de țigări și o sticlă de prosecco, dar nu poți ajunge sloi de gheață la evenimente, meetings, ori la terasă (nu că ar fi asta vreo combinație iarna).

Quickvolt 8 e în rangeul de preț 500-600 euro. Cred că aici e range-ul potrivit pentru o trotinetă electrică fiabilă, care să te țină, nu de care să tragi prin service pentru te miri ce pană pe față, ori mai știu eu ce altă defecțiune ar putea avea. Eu nu am avut nicio probemă cu ea, mă aștept, după cum am spus, la ceva probleme la roata de pe spate, dar sper să nu fie prea curând.

Vezi cum te poți abona pentru a păstra legătura!

🔔  Abonează-te la blog prin email (vezi sidebar), ori antrenează-ți browserul să-ți trimită notificări când public un articol (vezi clopoțelul din bula albastră de jos). Funcționează și pe mobil (iOS și Android), dar și pe Windows sau MacOS. Mulțumesc.

Lasă un comentariu: