🎙 5 sfaturi pentru a evita starile de burnout

Publicat de


Am atins problema stresului la locul de muncă în toate evenimentele despre #workfromhome pe care le-am organizat pe Clubhouse, din punct de vedere al implicării angajatorului. Iar burnout-ul este un subiect care m-a preocupat și mă preocupă, prin care am trecut de câteva ori în ultimii 10 ani, cu zero sprijin din partea angajatorului, și din care am ieșit de fiecare dată singur. Ca mulți alții.

Nu e ușor pentru nimeni și cred că sunt destui care se confruntă în tăcere cu (minim) astfel de stări, la fel de bine cum cred că nu suntem nici pe departe educați în acest sens, de ambele părți ale unui contract de angajare, ori ale unui sistem medical în derivă. Am decis să dezvolt subiectul ori de câte ori am ocazia, chiar dacă, de cele mai multe ori, vom vorbi despre aceleași lucruri.

Scopul principal este acela de informare, dar și de a găsi metode de a preveni în primul rând stările de burnout, anxietate sau depresie cauzate de stresul datorat jobului, taskurilor din ce în ce mai solicitante și cu deadline ieri, presiunea pe cifre care se propagă de la management până la ultimul executant, dar și de a identifica metodele de a ieși rapid din acestea.

Chiar dacă sunt empirice.

Iar astăzi vă semnalez cinci sfaturi extrase dintr-un articol publicat aseară de cei de la Google, sfaturi ce aparțin lui Lauren Whitt, Head of Global Resilience @ Google, pentru a evita stările de burnout, această stare de epuizare fizică, mentală și emoțională care apare ca urmare a stresului excesiv acumulat pe termen lung la birou.

1. Stabiliți o rutină de dimineață

Treaba asta cu rutina de dimineață o auzim destul de des, fiind, de fapt, și primul lucru pe care-l învățăm de copii, plecând de la banala acțiune de a ne face patul, ori de a ne spăla pe dinți. Lucrurile acestea organizatorice, aparent mici, ne motivează și ne oferă siguranță.

Lauren spune că indiferent de unde lucrăm, de acasă, ori de la birou, „rutina consecventă a modului în care vă începeți ziua vă pregătește pentru ceea ce va urma”.

2. Luați pauze de recuperare mentală pe tot parcursul zilei

În loc să trecem de la un task la altul, mai ales atunci când taskurile nu au neapărat același tip de implicare (unul poate fi creativ – un brief, de exemplu -, în timp ce următorul nu are nicio treabă cu creativitatea – interpretarea unor date dintrun excel, de exemplu -), important este să luam o pauză scurtă pentru a ne recupera.

Lauren spune că „indiferent dacă încheie o întâlnire cu cinci minute mai devreme sau o plimbare de 10 minute, aceste pauze intenționate sunt importante pentru a vă ajuta să vă reconectați și să vă recuperați”.

3. Respectați un program de somn

Probabil cel mai important sfat, insomia având  3 întrebări din 17 (cele mai multe puncte – 6) pe Hamilton Depression Rating Scale (HAM-D). Extrem exemplu, dar, hei, ne informăm, da? 🙂 Iar testul acesta este destul de bun să-l faci oricând. Trebuie doar să fii sincer cu tine.

Revenind, somnul nu se referă doar la reîncărcare, ci îți poate oferi același lucru ca rutinele de dimineață. Lauren spune că „rutinele noastre de somn sunt cea mai bună oportunitate de a ajunge în mintea noastră și de a ne putea recupera de la oricare dintre factorii de stres ai zilei”.

4. Atenție la povestea pe care ți-o spui în fiecare zi

Luați în considerare ceea ce vă spuneți și semnificația pe care o acordați activităților voastre, deoarece gândurile noastre nu sunt întotdeauna utile sau adevărate. În schimb, începe să vorbești cu tine însuți cu gânduri de pozitivitate, optimism, speranță sau recunoștință, spune Lauren.

Funcționăm cu povești. Industria noastră vinde povești. De ce povestea noastră, personală, ori profesională, să fie tristă, plină de probleme și situații de nerezolvat, și presărată de aceleași glume obosite care scot în evidență doar defectele noastre, ale prietenilor, ale colegilor, ori ale celor din jur, în general?

5. Planificați din timp

Lauren spune să planificam taskurile ca și când lucrurile vor merge bine, dar să avem un plan de urgență în cazul în care acestea merg prost, continuând cu ideea în care susține ca în loc să fim surprinși de o problemă, „gândirea la lucruri care ar putea merge prost ajută la gestionarea mai bună a stresului dacă trebuie să reacționezi„.

Ca interpretare, asta nu înseamnă că trebuie să legăm rapid toate droburile de sare din calea noastră, ci să avem același comportament pe care îl avem într-un avion. Știm, cu toții cred, cum își începe stewardesa discursul: „În cazul puțin probabil al depresurizării cabinei […]”. Nimeni,dar absolut nimeni, nu-și pune masca de oxigen când se așază pe scaun.

6. T.E.A. check

Înțeleg că cei de la Google folosesc acest exercițiu zilnic, pentru a fi conștienți de gândurile, energia și atenția lor. „Observați cum se schimbă rezistența voastră pe parcursul zilei și îndreptați-vă atenția acolo unde trebuie”, adaugă Lauren.

* photo by M.T ElGassier on Unsplash

Păstrăm legătura!? 🙌

🔔  Abonează-te la blog prin RSS, prin email (recomandat) introducând adresa în câmpul de mai jos, ori folosește clopoțelul din bula albastră de jos pentru ca browserul (Chrome?) să-ți trimită notificări când public un articol. iOS / Android / Windows / MacOS. Mulțumesc!

Lasă un comentariu: