The State of Influencer Marketing 2021: Benchmark Report

Publicat de

Recent, Influencer Marketing Hub a publicat The State of Influencer Marketing 2021: Benchmark Report, un document realizat pe baza răspunsurilor a 5000 profesioniști din zone diferite (eg. 36% brand / brand representatives, 32% marketing agencies, 4% PR agencies), 70% din sectorul B2C vs. 30% B2B, iar ca acoperire 47% dintre repondenți au fost din USA, 11% din Europa, 13% din Asia (APAC), 5% din Africa, iar 19% au trecut Other.

Nu am să întru în prea multe detalii, vorbim totuși de un PDF de 60 de pagini, dar am făcut o listă mai jos, pe bullets ca la corporație :), cu acele informații care mi s-au părut interesante, unele dintre acestea fiind destul de vizibile și pe plan local. Și m-am limitat la 10.

  1. a crescut numărul agențiilor care au ca focus și zona de marketing cu ajutorul influencerilor, dar și a platformelor care automatizează mare parte dintre procese, precum discovery, selecție, briefing, management și payment. cu toate acestea, 3 din 4 campanii de infuencer marketing se fac in house.
  2. Una dintre tendințele de anul trecut din România a fost interesul brandurilor pentru influencerii de tipul micro și medii, majoritatea campaniilor fiind negociate direct cu aceștia, căutați pentru audiențele mai mici, compacte și cu engagement rate mai mare decât media. În studiul IMH avem și o reprezentare a engagement rate-ului pe 3 rețele sociale, Instagram, Youtube și TikTok.
  3. Dacă ne uităm la influencerii care au fost selectați în campaniile brandurilor din 2020, cei mai câștigați au fost influencerii de pe Instagram și Youtube cu audiențe mai mici de 50k followers / subscribers, cu 63.21% în cazul Youtube, respectiv 83.37% în cazul Instagram.
  4. Instagram este canalul de comunicare cel mai utilizat de către branduri și agențiile specializate în campaniile cu creatorii de conținut / infuenceri, vedeta rețelelor sociale în pandemie în toată lumea.
  5. 67% dintre repondenți au declarat că măsoară și ROI (earned media, cupoane de reducere), în timp ce campaniile cu influencerii ale unui procent de 33.6% dintre repondenți au avut ca obiectiv creșterea vânzărilor. Crește simțitor numărul colaborărilor cu infuenceri pentru crearea de conținut pentru brand (24% la 32.8% YoY), iar colaborările care au pus accent pe awareness au avut o acoperire de 33.5% din totalul campaniilor.
  6. La întrebarea „Cât de dificil este să găsești influencerii potriviți pentru o colaborare?” doar 22% pare că au mecanismele și cunoștințele pentru a se descurca rapid, în timp ce pentru 56% procesul este oarecum dificil. 22% de procente care au mai rămas sunt, cel mai probabil, business pentru ceilalți 22%.
  7. brand safety. un subiect căruia i-am putea dedica evenimente întregi, cel puțin pe Facebookul românesc (ha ha), fără să ne repetăm. altfel, 33% au temeri din acest punct de vedere (bugete de PR?), în timp ce 43% sunt un pic mai relaxați. aproape un sfert dintre repondenți nu văd nicio problemă de brand în campaniile cu influenceri.
  8. 56% dintre repondenți susțin faptul că automatizarea campaniilor cu influenceri are un rol vital în influencer marketing, eficientizând toate procesele descrise la punctul 1, de la discovery și selecție, până la payment.
  9. dacă vă întrebați ce procent din bugetele de marketing sunt alocate de către alte branduri pentru colaborările cu influenceri / creatorii de conținut, iată și o reprezentare grafică. 19% au alocat 20-30%, în timp ce 21% alocă peste 30% din bugetul de marketing pentru campanii. Pentru a ne face o idee mai bună, ar mai fi de adăugat și faptul că 59% dintre repondenți au declarat că au deja un buget dedicat pentru influencer marketing.
  10. Și un grafic care închide toate ideile deschise mai sus despre automatizare, accesul la influenceri și, de ce nu, inerție.

Păreri?

Păstrăm legătura!? 🙌

🔔  Abonează-te la blog prin RSS, prin email (recomandat) introducând adresa în câmpul de mai jos, ori folosește clopoțelul din bula albastră de jos pentru ca browserul (Chrome?) să-ți trimită notificări când public un articol. iOS / Android / Windows / MacOS. Mulțumesc!

2 comentarii

  1. Salut Costin,
    Eu as fi curios de cifrele pentru Romania noastra 😀
    In unele locuri cred ca chart-urile difera foarte mult.

Dă-i un răspuns lui Costin Anulează răspunsul