EPSON a ieșit la pescuit: «Imprimanta este esențială pentru 9 din 10 angajați din companiile românești»

Potrivit unui studiu realizat la cererea Epson Europe în 14 țări din EMEA, imprimarea este în continuare foarte importantă, în ciuda digitalizării şi a provocărilor legate de protejarea mediului înconjurător.

26 ianuarie 2017 – Imprimarea pe hârtie este esențială pentru eficiența companiilor din România, potrivit unui studiu realizat în 14 țări din EMEA, inclusiv în România, în perioada octombrie 2016 – ianuarie 2017, la cererea Epson Europe. În România, 86% dintre respondenți consideră imprimantele « esențiale » pentru o activitate eficientă și 72% dintre persoanele chestionate spun că « nu pot exista birouri fără imprimarea pe hârtie ».

[…] Participanții din România au indicat că imprimă în medie 38 pagini pe zi, cele mai populare documente imprimate fiind contractele (56%), rapoartele și broșurile (45%), dar și documentele ataşate e-mailurilor (41%).

(sursa CP)

Două lucruri sunt de remarcat aici.

1. Imprimarea contractelor îi face mai eficienți. Eficienți? În comparație cu ce? Cu a scrijeli contractul pe o bucată de marmură? Cu a pirograva o broșură pe un placaj de lemn?

Mă gândesc că este posibil ca cei care au răspuns să fi fost din categoria care scriu #partikip la orice, ori întrebarea să fi fost mură-n gură. Uite un exemplu (exagerat, recunosc, însă înțelegeți voi unde bat):

Cum considerați că este broasca ușii de la intrarea în apartament?
a) Esențială
b) Alt răspuns

2. Studiul s-a desfășurat online, iar eșantionul a fost de 2400 de persoane, dintre care 100 din România. E posibil să fie îndeajuns, nu sunt vreun specialist în statistică, însă, la final, EPSON specifică profilul audienței:

IMM-uri (10-250 angajaţi). Angajaţi care utilizează regulat imprimantele (cel puţin odată săptămânal).

Păi ce facem aici? Întrebăm fotbaliștii dacă crampoanele sunt esențiale în munca lor, după care anunțăm că românii adoră crampoanele?

Vă întrebați, probabil, cum stă România la capitolul achiziționări de imprimante, multifuncționale și consumabile. Iată ce spune studiul Gfk TEMAX, care urmărește piețele bunurilor de folosință îndelungată.

T3 2016: scădere 7% față de T3 2015 (aici)
T2 2016: creștere 7% față de T2 2015 (aici)
T1 2016:

Piața s-a restrâns în T1 2016 atât din cauza vânzărilor de tonere cât și a imprimantelor care au scăzut în valoare cu două cifre. Pe de altă parte, cartușele cu cerneală și multifuncționalele au urmat un trend pozitiv. (aici)

«Au scăzut în valoare cu două cifre». Două cifre.

Comentarii prin Facebook

comentarii

Published by Costin

Costin Cocioaba is a 39-years-old digital professional launching online projects since 2001. He worked for ProTV S.A. as a Project Manager and also Head of Digital, he started and ran Bakers Digital Communication, a Romanian digital agency with Greek ownership, and he developed 2 MMORPGs. In 2004 he won his 1st prize on Internetics (the biggest award in Romanian industry) as a freelancer with a very popular online MMORPG game (indebara.ro). More «here».

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *