Trends 2021: Influencer Marketing in Romania

Publicat de

Astăzi am participat la World of Digital Summmit, un eveniment organizat de Creative Energy Corner cu teme din industria de digital locală. Sunt trei zile de discuții despre poziționare prin prisma accelerării digitalizării, despre ce funcționează astăzi prin comparație cu trecutul apropiat, trenduri in Social Media, Online Communication, ori Influencing Marketing.

Am deschis cea de-a doua zi a evenimentului cu o dezbatere cu Laura Pîrlog, Managing Partner Creative Energy Corner, și Marian Hurducaș, consultant MarComm, despre trenduri în Influencer Marketing, un domeniu în care activez de cel puțin o decadă, timp în care am stat la masă în toate cele 4 poziții ale jucătorilor din piață: agenție, client, influencer și platformă. 👋

Las câteva idei aici, pre-eveniment, apropo de trendurile locale în industria de marketing cu ajutorul creatorilor de conținut / influenceri, pentru o parte din ele fiind un simplu observator, pentru altele participând activ la dezvoltarea lor.

👉 Micro-influenceri

Zona influencerilor micro (și o parte din cei medii, conform Codului IAB) este în dezvoltare (nu numai în România) de 2-3 ani deja, pandemia accelerând foarte mult interesul companiilor și agențiilor în zona aceasta în primul rând datorită costurilor mici de implementare, ceea ce a dus la creșterea numărului de influenceri incluși în campaniile comerciale.

Vorbim despre audiențe mici de maxim 15-20k utilizatori, compacte și efervescente, cu engagement rate de cele mai multe ori peste 5%, iar o poziție favorabilă în piață o are 2Performant, singura platformă automatizată de influencer marketing din România, cu peste 750 de influenceri aleși în urma unui proces de selecție atât calitativ, cât și cantitativ.

👉 TikTok

Proiectele și toate eforturile în zona de educație și nu numai pe care le-a făcut TikTok în România în 2020, mare parte din ele fiind discutate recent cu Laura Savu, Global Community Manager @ TikTok, în cadrul unui eveniment despre #InfluencerMarketing pe care l-am organizat pe Clubhouse, vor culege, teoretic, roadele în 2021 și 2022.

TikTok România s-a implicat și continuă să ofacă activ în industrie, colaborează în momentul de față în mod direct cu peste 660 de creatori de conținut (de la Travel, Gaming, Beauty / Fashion,  Auto / Moto, până la Educație), iar targetul pentru 2021 este depășirea unui număr de 4.2 milioane de utilizatori activi pe zi, la un ecosistem de 8-9 milioane de utilizatori activi intr-o singură lună.

Cred că li se aplică un citat celebru. First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win. Momentan cred că trec din poziția #2 în poziția #3, iar dacă lucrurile vor funcționa cel puțin ca până acum, în 2022 vor vorbi din total altă poziție.

👉 Live Stream Shopping 

Zona de live streaming este, cel mai probabil, cea mai interesantă zonă atm. Și nu mă refer aici neapărat la canalele cu care suntem obișnuiți și cu care lucrăm deja (eg. YT, FB, Twitch, Insta, LinkedIn) ci la noile tehnologii.

Pentru exemplificare puteți arunca un ochi peste live.aliexpress.com, ori amazon.com/live.

Este un concept aflat încă într-un early stage, implementat momentan doar pe două piețe, cea din China – commercial based – și cea din USA – advertising based -,  asemănător teleshopping-ului, diferența făcând-o mecanismele digitale care duc la vânzarea directă.

În România avem deja o soluție asemănătoare cu exemplele de mai sus, despre care am discutat, tot în cadrul unui eveniment pe care l-am organizat pe Clubhouse, cu Mihai Drăgan, CEO Oveit, de la care am aflat că în aprilie 2020 vom vedea și primele implementări la câteva magazine online locale.

Și spun interesant deoarece schimbă regulile jocului, poziționează influencerul la celălalt capăt al funnelului de vânzări, alături de affiliat, iar tehnologia oferă posibilitatea de a combina elemente de influencer marketing, affiliate marketing, dar și performance. Drop mic.

👉 Long term partnerships 

Încercări au mai fost în zona parteneriatelor dintre branduri și influencers / creatori de conținut / KOLs chiar și în România, parteneriatele de lungă durată aducând o relaxare de ambele părți ale unui contract. Îmi aduc aminte de parteneriatele pe care le-am avut cu eMAG sau evoMAG, ambele de 1 an de zile și destul de ahead of their times (se întâmpla în urmă cu 10 ani).

Motivul principal din spatele unei colaborări de lungă durată este tot sales related, însă acestea realizându-se în timp, brandul beneficiind în același timp și de transferul de încredere și de predicate de brand ale influencerilor, creând mult mai multă deschidere în comunități în a achiziționa produse sau servicii de la un brand prezent în viața influencerului pe care îl urmăresc.

Aș mai adăuga și Clubhouse, însă aici putem discuta live. Say hi! 👋

Păstrăm legătura!? 🙌

🔔  Abonează-te la blog prin RSS, prin email (recomandat) introducând adresa în câmpul de mai jos, ori folosește clopoțelul din bula albastră de jos pentru ca browserul (Chrome?) să-ți trimită notificări când public un articol. iOS / Android / Windows / MacOS. Mulțumesc!

Un comentariu

Lasă un comentariu: