De ce hărțile Uber și Yango nu sunt folosite de către șoferi pentru navigație?

Posted by

Merg destul de mult cu Uber și Yango. La Bolt am renunțat când am schimbat telefonul, acum vreo 2 luni, și nu am mai instalat-o. Pur și simplu. Aveam deja două aplicații de ridesharing instalate, m-am gândit că nu vreau să fac neapărat clasor și nici turist nu sunt.

Când a terminat Yango promoția din primele săptămâni de după lansare, am fost curios să văd cine are costul mai mare, în ideea în care nu am înțeles niciodată de ce Uber, pe aceeași distanță (9km), seara (22:00, 23:00), într-un București liber, poate avea variații de până la 20-30% în zile diferite, câteva luni la rând.

Pe distanțe scurte, cel mai ieftin este Yango, deoarece costul minim al unei curse cu Uber este 10 lei. Însă prețurile tuturor curselor care depășesc cei 10 lei devin loterie, iar diferențele dintre costurile afișate de cele două aplicații de ridesharing pe care le folosesc sunt și de 30%. Uite un exemplu:

Ce nu am observat niciodată este ca vreun șofer să folosească aplicațiile companiilor pentru navigație. Aplicațiile Uber și Yango sunt folosite doar pentru a calcula costul inițial al unei curse, după care sunt înlocuite până la destinație de Waze sau GMaps.

În luni de zile (chiar ani pentru Uber) aplicațiile nu au învățat toate străzile cu sens unic din capitală, ori faptul că intrările din spatele majorității blocurilor din București, de exemplu, sunt închise (folosite în principal pentru scoaterea pubelelor de gunoi), iar accesul se face prin față.

Sunt două dintre lucrurile de care se plâng constant șoferii, însă businessul crește. Casa nu pierde. 🙂

N-ar merge, teoretic, făcută o aplicație care să le includă pe toate (Uber, Bolt, Yango) și care să-ți dea serviciul cel mai ieftin pentru, să zicem, 25 bani? 🙂

0 likes

2 comments

  1. Ar merge până te blochează pentru că în termenii de utilizare ai API-urilor Uber sau Yango figurează clar că nu ai voie să faci genul ăsta de cascadorii.

    Până când nu vor investi la fel de mult ca Google in Maps (Waze fiind o filială Google acum) nu vor ajunge la acel nivel de precizie a hărților. Iar daca Google reușește să dezvolte self driving cars și intră pe nișa asta – pa Uber, pa Yango, pa cine vrei tu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *