📚 Seth Godin: «Vaca mov» | #mustread

Publicat de

Seth Godin a fost unul dintre cei mai citiți autori de către mine în ultimele luni. Ani de zile l-am preferat pe blog, dar având ceva mai mult timp la dispoziție anul acesta datorită câtorva luni de pauză, mi-am zis să completez seria «cărți pe care nu le-am citit la timpul lor». O alta despre care am scris recent pe tagul recenziilor de carte a fost Triburi.

Triburi – Seth Godin | Despre incredere (in tine), triburi si fabrici, lideri si manageri

Publicată în 2009, Vaca mov schimbă status-quo-ul produselor și campaniilor (tradiționale) de marketing. Dacă secolul trecut s-a bazat pe a crea produse sigure și obișnuințe pentru acestea, combinate cu strategii de mass marketing pentru a obține volume mari (și de durată) în vânzări, în secolul în care trăim regula spune să ne focusăm pe produse remarcabile pentru oamenii potriviți.

🛒  O poți cumpăra de aici:
📚  Vaca Mov – Seth Godin (sub 30 de lei)

🔔  Abonează-te la blog prin email (vezi sidebar), ori antrenează-ți browserul să-ți trimită notificări când public un articol (vezi clopoțelul din bula albastră de jos). Funcționează și pe mobil (iOS și Android), dar și pe Windows sau MacOS. Mulțumesc.

Cumva, de vină este și faptul că în ultimele 4 decade, perioada vieții unora dintre noi :), populația globului s-a dublat. În cifre absolute, ea a crescut cu aprope 4 miliarde, primele 4 întâmplăndu-se în primii 12.000 de ani de existență a speciei noastre. Ne diferențiem din ce în ce mai mult, iar tehnologia a adăugat un layer de volatilitate în preferințe care nu exista până acum 2-3 decade.

În secolul și viteza în care trăim nu mai găsești produse ca pe vremuri. O mătură, un aspirator, sau o mașină nu te mai țin o viață. Ciclurile de viață  ale produselor sunt din ce în ce mai scurte, tehnologia, noul și extraordinarul cucerește imediat, iar accesul la internet, la rețelele sociale, la miliardele de oameni-produs care împărtășesc experiențele lor a făcut ca dinamica să fie foarte accelerată.

La servicii e la fel. Gândește-te la produse precum Connex Go și convorbirile la 3 secunde de acum 20 de ani. A rupt. O perioadă. Adu-ți aminte de bătălia operatorilor de telefonie pentru «gratis» și «nelimitat». De No Limit, primul abonament din România ce oferea voce nelimitat national si international in zona 1 lansat în vara lui 2012 de către Cosmote (acum Telekom).

Vacile mov sunt parte integrantă a vieții noastre de consumator. Vorbim despre produse ale căror eforturi de marketing atacă în principal early market din curba de difuzare a lui Moore (sursa imaginii), primele 16% influențând într-o bună măsură restul curbei, iar costurile de convingere fiind mult mai mici in zona asta. Centrul curbei este in continuare prețuit de publicitarii de TV.

Sună familiar? 🙂

Cartea lui Seth Godin oferă, pe lângă explicații ale teoriei de mai sus, destule studii de caz din diferite industrii, precum și câteva sfaturi aplicabile mai ales pentru anii în care trăim și explozia influencer marketingului din ultimii 3-4 ani care presupune bugete de marketing incomparabile cu cele pentru TV ce pot mișca mult mai rapid, pe lângă cele 16 procente, următoarele 34.

«Vaca mov» de Seth Godin este o carte pe care o recomand împreună cu «The tipping point» a lui Malcom Gladwell, dar și «Războiul poveștilor» a lui Jonah Sachs. E un combo bun pe care-l poți savura cap coadă în maxim două săptămâni și ale cărui idei și teorii vor avea de multe ori factorul wow asupra ta, în special dacă lucrezi în marketing și publicitate.

🛒  Le poți cumpăra de aici:
📚  Vaca Mov – Seth Godin (sub 30 de lei)
📚  The Tipping Point- Malcolm Gladwell
📚  Razboiul povestilor – Jonah Sachs

Pleacă de la două premise destul de arogante: a) extinde seria P-urilor ca elemente ale mixului de marketing în viziunea lui Philiph Kotler (produs, plasament, pret și promovare) adăugând, pe lângă altele noi, și Purple cow, și b) subliniază risipa de bugete în publicitatea pe TV, gloria zilelor complexului industrial-TV și marketerii aferenți acesteia aparținând deja unui alt secol.

Ce mi se pare fascinant este faptul că, deși scrisă înaite de explozia rețelelor sociale, Vaca Mov te poate pregăti în a înțelege mecanisme din social-media & influencer marketing, zone cu schimbări mari și rapide, cu sprinturi scurte, produse și servicii care se diferențiază rapid și care, în mare parte, dispar la fel de rapid după cicluri de viață de doar câțiva ani.

🛒  O poți cumpăra de aici:
📚  Vaca Mov – Seth Godin (sub 30 de lei)

Zona de comentarii de mai jos așteaptă și părerea ta despre carte, dar și despre ideile de mai sus. 🙂 Mulțumesc!

Vezi cum te poți abona pentru a păstra legătura!

🔔  Abonează-te la blog prin email (vezi sidebar), ori antrenează-ți browserul să-ți trimită notificări când public un articol (vezi clopoțelul din bula albastră de jos). Funcționează și pe mobil (iOS și Android), dar și pe Windows sau MacOS. Mulțumesc.

Lasă un comentariu: