Ce parere ai despre faptul ca soferii Yango au acces la numerele de telefon ale clientilor?

Posted by

Am început de ceva vreme să fiu puțin mai atent cu datele pe care le las în urma mea și cum sunt acestea folosite de companiile la care ajung. Iar aseară am aflat faptul că șoferii de pe Yango văd în clar numărul meu de telefon. De fapt, am văzut cu ochii mei. E la tap.

În cotrapartidă, din câte știu eu, Uber nu face tâmpenia asta, ci folosește o centrală care mediază comunicarea prin voce dintre client și șofer. Elegant, fără scandal. Și, din câte știu, șoferul poate să treacă peste centrala Uber și să sune clientul cu numărul lui real, însă tot nu vede numărul de telefon al acestuia.

Șoferul de pe Uber vede numele mic, o chestie normală, pentru identificare la urcare. Majoritatea șoferilor întreabă numele, căci s-a întâmplat de multe ori să urce altă comandă în mașină. În zone precum Promenada, unde aplicația are câteva puncte de întâlnire prestabilite ce funcționează ca un fel de stații.

Și așa am aflat că șoferii de pe Yango îmi văd numărul de telefon. Am urcat în mașină și am spus, în încercarea de a preveni întrebarea din partea șoferului:

Bună seara. Costin sunt, mulțumesc.
Acvila aici. Am recepționat, Costin.

Jur. Am râs cu șoferul de aseară cu lacrimi.

Poți fi cine vrei tu, man. Aici la ruși nu-i ca la Uber, a continuat. Acolo-i civilizație, aici habar nu am cine-mi urcă-n mașină. E o aventură fiecare cursă. De unde să știu eu cine esti? Nu-mi arată..

Și dă-i și râzi.

Și mi-a arătat la un moment dat că el nu vede decât numărul de telefon. Iar eu eram paf. Decât. LoL. Sincer, nici nu m-am gândit că alte aplicații / companii ca Uber ar face altfel. Cumva am luat treaba asta de la Uber ca fiind default pentru toate celelalte aplicații. Mi-am îmvățat lecția.

Acum, Yango a făcut o rusească și nu a considerat necesar costul suplimentar al unei centrale de telefon. A fost mai importantă intrarea pe piață cu fast – #limuzine, #eftin #boss. Nu o face cu rea intenție / nu se ascunde (vezi foto, e asumat, negru pe alb), însă e o informație care cred că ar trebui mediată de aplicație.

Btw, știe cineva cât de OK e treaba asta dpdv GDPR? Că ne-am adresat și această problemă aseară. Există vreun contract în acest sens între Yango și șofer?

If you do not wish to transmit this data, do not use Yango

Un scenariu rapid, la ce lucururi se întâmplă anii ăștia pe străzi, ar fi că, fată fiind, de cineva care să te hărțuiască la telefon nu cred că ai nevoie în viață. Altfel, cu un număr de telefon și puțin timp la dispoziție poți afla destul de multe în 2019. Și sunt mulți care au timp la dispoziție.

Plus că șoferul știe și adresa ta.

Doar te-a adus acasă de la muncă aseară.

Ah, da. Știe și unde lucrezi. Ce să vezi. 🙂

Și asta așa, în joaca unui articol.

Când circuli destul de mult cu serviciile de taximetrie moderne pe care oamenii pricepuți la Power Point le alintă ride-sharing, începi să dai și peste șoferi care au comportamente ciudate, de la a-ți povesti despre cele 2 decese de rude de gradul 1, în nici 3 km, gonind nepăsător cu 110km/k pe Ștefan cel Mare, până la complimente făcute în față, clientelor, pentru fundul lor. Insistente.

Și nu e fun deloc.

1 like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *