Cati creatori de continut aplica la o campanie prin platforma 2Performant… in primele ore de la lansare?

Posted by

Săptămâna trecută am vorbit la PR Forum, unul dintre evenimentele la care participarea o găsesc obligatorie pentru cei care lucrează în industria comunicării din România. Și, deși secțiunea la care am participat a fost după 16:30 (ultimul panel), sala a fost plină, iar prezentarea mea a acoperit cei trei elefanți dintr-o procedură de campanie cu creatori de conținut, câte unul pentru fiecare dintre cele 3 segmente: discovery, management și payment.

Nu o să reiau aici prezentarea, însă, cu ajutorul colegei mele Bianca, prezentă și ea la evenimentul de joi, am să încerc să răspund la întrebarea din titlul articolului, una dintre cele mai frecvente întrebări care-mi sunt adresate când vine vorba de o campanie cu influencerii prin platforma 2Performant. La PR Forum am menționat faptul că numărul mediu de aplicări la o campanie cu influencerii sare puțin de 30, în timp ce 33% dintre aplicări au loc în primele 24 de ore de la publicarea brief-ului în platformă.

Mi s-a părut interesant să urmăresc mai indeaproape procesul și să revin și cu cifre absolute de la două dintre cele mai recente campanii derulate de branduri prin platforma 2Performant, cifre mai aproape de momentul lansării unei campanii.

Și avem așa:

– campanie 1 – 40 aplicări în primele 2 ore. peste 60 în 24h.
– campanie 2 – 40 aplicări în primele 40 minute. peste 50 în primele 2h.

Ce ne spun aceste cifre și cum s-a ajuns la ele?

O platformă precum 2Performant face ca procesul de discovery de creatori de conținut să dispară aproape în totalitate. Dacă brandul nu e pretențios în a lucra doar cu anumiți creatori de conținut în campaniile pe care le derulează*, este de ajuns să întocmească un brief clar, pe template-ul platformei și ușor de înțeles pentru toate părțile implicate, iar câteva zeci de influenceri interesați de industria respectrivă, brand și campanie vor aplica în prima oră.

* notă: 2P suportă și campanii private, însă companiile pot și să invite creatori de conținut în campaniile pe care le derulează, indiferent de statusul de vizibilitate al acestora.

Timpul pe care în mod normal l-ai petrece pentru a căuta și contacta influenceri, de a realiza o mică “bază de date” cu aceștia și cifrele de audiență pentru fiecare, de a discuta, pre-campanie, diferite detalii referitoare la conținutul produs, canalele pe care influencerul publică acel conținut, ori forme de plată, s-a redus la maxim câteva zeci de minute, pe care un CS le petrece pentru a alege dintre influencerii care aplică, până la terminarea bugetului alocat campaniei în platformă.

Un marketplace de creatori de conținut îți poate eficientiza managementul unei campanii. Există un singur brief care ajunge la toți influencerii, dispar contractele și sunt inlocuite de unul singur, cu 2Performant, iar eventualele negocieri se poartă prin intermediul unei mesagerii interne. Tot prin platformă se primesc și livrabilele și, la final, după aprobarea acestora, se realizează și plata către aceștia, în mod automat.

Exemplu?

Bineînțeles. 🙂

Cea mai recentă campania elefant.ro (citește 275 apariții în social media, 63 de creatori de conținut și 1 project manager: “Beauty Box” by Elefant.ro) a avut 63 de influenceri participanți. Nu poți estima timpul pe care-l consumi pentru a putea avea măcar un sheet în excel cu influencerii, însă un CS/PM ar mai fi consumat un minim de 1h x 63 pentru a întocmi și semna contractele și a stabili metoda de plată cu fiecare influencer în parte, la care mai poți adăuga 2-3h x 63 pentru schimburile de informații pe email și telefon, de la briefing, până la aprobarea și publicarea livrabilelor.

Cât costă timpul unui CS/PM?

* foto Costin 🙂

0 likes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *