Audiența clientului
Empatia cu audiența a fost votată ca fiind una dintre provocările de top atunci când vine vorba despre externalizarea strategiei de conținut. Când conturezi audiența treci peste detaliile evidente și pune accent pe caracteristici și provocări cheie. Dacă există mai multe publicuri fii clar în ceea ce îi separă și cum modifici abordarea atunci când vorbești despre fiecare.
Alte elemente care pot fi de folos în această secțiune:
- Care sunt pain point-urile profesionale ale audienței și cum ajută clientul la rezolvarea acestora?
- Ce încearcă să realizeze pe plan profesional clientul final al produsului sau serviciului?
- La ce publicații și persoane se uită publicul ca la o sursă credibilă de informații?
- Despre ce subiecte și tendințe s-a săturat publicul să audă?
Scopul și obiectivul campaniei / proiectului
Aici avem în vedere obiectivele strategice, care este acțiunea pe care îți dorești să o facă utilizatorul și care ar fi rezultatul benefic afacerii, dar și impactul pe care vrem să-l obținem.
- Ce este destinat să facă acest conținut pentru persoana care îl consumă?
- Ce valoare specifică ar trebui să ofere?
- Cum speră clientul că citirea conținutului creat va schimba perspectiva sau presupunerile cuiva?
Exprimarea acestor intenții pot ajuta în a-l aduce pe cel care citește brief-ul (agenție/freelancer) într-o mentalitate asemănătoare cu cea a brand-ului, într-o stare de empatie, astfel încât acesta să înțeleagă cât mai bine ceea ce își dorește clientul.
Este recomandat ca obiectivele să fie prezentate cu bullet-uri, ca să fie cât mai ușor de reperat și să fie la îndemâna cititorului.