Clubhouse devine pe zi ce trece un fenomen din ce în ce mai interesant, fiind un mediu foarte ofertant în a afla, în timp aproape real, ce se întâmplă într-o plajă destul de largă de domenii în care audiența acestui blog își desfășoară activitatatea. 💪
Iar informația poate fi aflată chiar de la sursa 0, când vorbim de acest nou val de evenimente audio care le înlocuiesc / completează pe cele tradiționale (cu toate transformările din zona asta), întâlniri total ad-hoc între diverși KOLs, ori în momentul 0, precum gafa de la parkingbucuresti.ro.
Aseară a avut loc cel de-al doilea eveniment din seria #InfluencerMarketing în România – The Players, o serie de discuții dedicate conținutului și creatorilor digitali, campaniilor și tehnologiilor din industria marketingului și comunicării cu creatorii de conținut, la discuțiile căruia au participat:
- Laura Savu, Global Community Manager @ TikTok (linkedin),
👋 Clubhouse: https://clubber.one/@laurasavu - Raluca Duta, Chief Marketing Officer at L’Oréal (linkedin),
👋 Clubhouse: https://clubber.one/@ralucaduta - Ana-Maria Udriște, Co-Founder Avocatoo (linkedin),
👋 Clubhouse: https://clubber.one/@anaudriste - Andreea Lupu, Strategy & Innovation Director at Starcom (linkedin),
👋 Clubhouse: https://clubber.one/@andreealupu - Ioana Anescu, Director General IAB România (linkedin),
👋 Clubhouse: https://clubber.one/@ioanaabe - Alexandru Negrea, trainer social media & GM Social Smarts (linkedin)
👋 Clubhouse: https://clubber.one/@negrea - Host – Costin Cocioabă – https://clubber.one/@costinro
Club @CeFaciOnline https://clubber.one/club1876603875
📊 Am testat și un tool de audiență pentru roomurile de pe Clubhouse, tool care a înregistrat, într-un interval de 1h și 18 minute, o audiență maximă de 80 de listeners, dintr-un total de 252 de persoane care au participat la eveniment. Rezultatele sunt publice, aici. 👋
Dar iată și cele nouă idei principale cu care am rămas în urma discuției de aseară.
- Date actuale TikTok România și targetul pentru 2021: TikTok România raportează în acest moment 3 milioane de utilizatori activi zilnic, dintr-un total de 5.5 milioane utilizatori activi într-o sigură lună. Targetul pentru 2021 este depășirea unui număr de 4.2 milioane de utilizatori activi pe zi, la un ecosistem de 8-9 milioane de utilizatori activi intr-o singură lună
- Cât de des postează utilizatorii de TikTok din România?
- new users: 20% postează cel puțin un clip pe zi
- over all users: 11-12% postează cel puțin un clip pe zi
- TikTok a lansat multe servicii și produse în pandemie (eg. live streaming, co-hosting), iar lucrurile nu se vor opri aici (eg. multiple hosts live streaming), dar mi-a atras atenția faptul că rețeaua permite trasmisia live prin OBS, în format landscape
- Care este conținutul cu cel mai mare engagement de pe TikTok România? Conținutul educațional pare a genera cel mai mare engagement pe TikTok, cel puțin pentru Ana-Maria (vezi cont TikTok – audiență 25-45, teme de legislație), dar informația a fost confirmată și de Laura, zona educațională având în acest moment cel mai mare impact în cadrul ecosistemului
- Numărul de vizualizări raportate de conținutul educativ produs de către creatorii de conținut din România a întrecut aceeași măsurătoare din alte țări precum United Kingdom, Franța, sau Italia
- Urmăritorii de pe TikTok nu migrează către Instagram și Facebook (Ana-Maria)
- TikTok România colaborează în momentul de față cu peste 660 de creatori de conținut din diferite domenii precum Travel, Gaming, Fitness & Health, Beauty / Fashion, Auto / Moto, sau Educație
- se implică activ în crearea și genstionarea comunității (eg. live sessions programate, apariția în media tradițională și la evenimente, campanii non-branded)
- Care sunt jucătorii interesați de TikTok? Agențiile de talente sunt pe primul loc, urmare de agențiile de media și de agențiile de PR.
- L’Oreal România a crescut bugetele dedicate campaniilor cu influenceri (parte a strategiilor brandului), creșterea fiind naturală, ca urmare a evoluției pozitive a interesului atât pentru zona de digital, cât și pentru zona de influencer marketing
- Unul dintre obiectivele urmărite de către L’Oreal România în campanii este conversia, acesta fiind implementată cu ajutorul codurilor de reducere, izolate per creator de conținut și perioada de timp a campaniei
- Andreea Lupu: Școala de beauty vlogging pe care L’Oréal România o organizează (nr. din 2013, sub diferite forme, mediul / coținutul schimbându-se în timp) este un real câștig pentru întreaga piață din România. Se observă în colaborările pe care absolvenții le-au avut în campanii.
Pentru completări avem zona de comentarii de mai jos, altfel vă așteptăm într-o formulă extinsă și miercurea viitoare, de la 19:30, pentru o nouă ediție și oameni care activează în acest domeniu al marketingului cu ajutorul infuencerilor / creatorilor de conținut.
Evenimentele sunt sau vor fi disponibile în secțiunea Evenimente de pe cefaci.online.
👋 Ne auzim!
💡 Vrei să contribui?
Sunt foarte multe teme de discuție din zonele de digital pe care CeFaci.Online le acoperă, teme care nouă ne aduc un plus de cunoștințe de care avem nevoie, iar prin intermediul Clubhouse le putem afla live, de la oameni din ale căror decizii, dar și experiențe profesionale și persoanle, putem învăța. Și pentriu asta am creat #nouă.
Dacă vrei să contribui – ai un room, ori o idee de room recurent pe Clubhouse pe teme din aria de interes a cefaci.online și-ți place și să scrii – și crezi că te putem ajuta și lucra împreună, nu trebuie decât să trimiți un email de intenție la clubhouse@cefaci.online și pornim de acolo. Ori direct pe CH. Mă găsești la 👋 @costinro – https://clubber.one/@costinro