Închei aici acest studiu de caz început în primăvară. Long story short, la începutul anului mi-am cumpărat o tabletă reMarkable 2, pentru a înlocui agendele. Este o tabletă a cărei singură aplicație este aceea de a scrie pe ea, neștiind nimic altceva să facă. Se conectează la WiFi pentru updates și pentru a putea transfera fișierele pe telefon sau laptop, iar, mai nou, pe Google Drive.
Prin luna aprilie am primit un email de la reMarkable cu un program de afiliere care oferă 40€ reducere la achiziționarea unei tablete reMarkable 2 prin acest link (distribuibil către prieteni). În plus, mie îmi reveneau tot 40€ pentru fiecare vânzare, cu nota că totalul comisioanelor nu putea depăși totalul banilor pe care i-am plătit pe tabletă, plus accesorii.
Un deal bun pe care eu l-am investit în mine. În totalitate. 😉
Așa cum veți putea vedea și în recapitularea de mai jos, din mai și până în noiembrie s-au vândut 106 tablete. Calculând la un coș de 497€ ce include tableta reMarkable 2, cea mai ieftină husă, cel mai ieftin pen, dar și reducerea de 40€, asta înseamna că încasările reMarkable au fost de 52.682€. Minim, deoarece din octombrie a intrat în vigoare și planul Connect.
Luna decembrie a întrecut octombrie plus noiembrie. Vorbim despre 56 de tablete, ceea ce ar însemna 37.832€. Dacă facem un total pentru întregul an 2021, costin.ro a vândut 162 de tablete reMarkable 2, adică 90.514€ încasări pentru cei de la reMarkable, în condițiile în care blogul de față are o medie de doar 200-250 de uv / zi. Rareori depășește 300 uv.
Recapitulare:
- mai-iulie 2021 – 10 tablete reMarkable
- august 2021 – 19 tablete reMarkable
- septembrie 2021 – 24 tablete reMarkable
- octombrie 2021 – 16 tablete reMarkable
- noiembrie 2021 – 37 tablete reMarkable
- decembrie 2021 – 56 tablete reMarkable
Total 2021: 162 tablete / 90.514€
Acest studiu de caz este un exemplu bun pentru industria de influencer marketing, blogging și nișe. Evident, iar acest lucru este lesne de înțeles, nu ar fi avut același succes o campanie similară la un produs Coca-Cola, de exemplu, oricât de nișat ar fi fost. Funcționează pentru produse scumpe, de o calitate mult peste medie, a căror aplicabilitate nu aparține maselor.
Cele 162 de persoane de mai sus și cu mine facem parte dintr-un procent de 2.5% de innovators, segment aflat la începutul curbei lui Moore, așa cum o explica Seth Godin în «Vaca mov». Suntem acel gen de persoane care cumpăram un produs chiar dacă acesta nu a fost validat pentru mase (ex. reclamă la TV) și poate avea și bug-uri. Putem închide ochii.
Împreună cu următorul segment de early adopters, innovators definesc ceea ce se numește early market. Este o zonă în care eforturile financiare ale companiilor pentru a convinge consumatorul sunt mult mai mici, deoarece informațiile despre produse se distribuie din om în om, de către oameni care au puterea de a influența într-o bună măsură restul curbei.
Iar acest segment de 2.5% îl regăsim și în cartea «Toti suntem ciudati» scrisă de același Seth Godin, dacă tot suntem la început de an și îmi permiteți două recomandări de cărți. 🙂 Iar acum că am terminat și mica lecție de markerting, însă am și profitat de ocazie pentru a recomanda două cărți pe care le-am citit în 2021 și care mi-au plăcut, iată, mai jos, și confirmările comenzilor din decembrie.
Am să mai revin cu un articol similar peste câteva luni, însă, cum spuneam și la început, this story ends now. Să avem un an din seria Best Of. La mulți ani!